Zbývající benchmarky, spotřeba, závěr
Kapitoly článků
F.E.A.R., Company of Heroes
|
HardwareZone otestoval standardní GeForce 8600 GTS. Ve F.E.A.R. je to evidentně opět bída, poražena je výrazně jak Radeonem X1950 Pro, tak X1950 GT, opět ji předstihuje i 7950 GT a také 7900 GS. Přidáte-li si 2 000 Kč, tedy cca. 40 % k ceně a koupíte raději GeForce 8800 GTS 320 MB, dostane se vám zhruba 200 % výkonu.
Prakticky shodně špatná situace se opakuje i u Company of Heroes. Už mi docházejí „humorné narážky“ :-S.
Half-Life 2: Lost Coast, Prey
|
Tweaktown prověřil přetaktovanou a standardní GeForce 8600 GTS. Oběma opět jasně konkuruje GeForce 7900 GS, ve vysokých rozlišeních je obě dokonce poráží. Radeon X1950 Pro jim taktéž „funí na záda“.
Ještě výrazněji se tato situace opakuje i u Prey.
NFS: Carbon, Dark Messiah
|
Server GamePyre snad jako jediný sáhl po procesoru AMD. Jak přetaktované GeForce 8600 GTS, tak i GT vyvolávají při pohledu na výsledky v Dark Messiah ve srovnání s Radeonem X1950 Pro nám známý lehký úsměv. V Need for Speed Carbon se úsměv roztahuje opět od ucha k uchu, v obou těchto hrách zkrátka nové karty opět ukazují, že jim to vůbec nejde.
Spotřeba
Na konec jsme si nechali měření spotřeby ze serveru PC Perspective. Sami můžete vidět, že někdejší chiméra ohledně vyšší spotřeby karet ATI se v tomto případě rozplývá.
Závěr
Takže si to shrňme. GeForce 8600 GTS byla jistě dlouho očekávaným adeptem na upgrade pro mnoho z vás. Jenže to padlo ve chvíli, kdy jsme se dozvěděli, že stream procesorů není 64, ale pouze 32. Výsledky testů snad všech zahraničních serverů jasně potvrzují obrovské výkonové ztráty, kdy karta ani v přetaktovaných verzích nestačí na Radeon X1950 Pro či GeForce 7900 GS. A co teprve standardně taktované modely, je až s podivem, kolik serverů testovalo právě různé XXX a OC edice. Zkrátka GeForce 8600 GTS končí hluboko za očekáváním.
Pomalejší karta se stejným GPU s označením 8600 GT je pak skutečně špatná, to se jinak nazvat nedá. Ve srovnání s X1950 GT/Pro je snad téměř ve všech situacích výrazně horší a to se její cena pohybuje někde kolem 3 500 Kč, za což lze v pohodě sehnat 256MB verzi Radeonu X1950 GT. Jenže jen o pár stovek výše je 512MB verze X1950 GT a 256MB Radeon X1950 Pro a proti ani jedné z těchto karet prostě GeForce 8600 GT, ani v přetaktovaném provedení nemá šanci.
GeForce 8500 GT, jak jste si jistě všimli, raději ani nikdo netestoval. To co by předvedla se svými 16 stream procesory snad raději ani nechtějme vědět. Ji omlouvá snad jen cena lehce pod 2 500 Kč, která ji jasně pasuje na chvost pelotonu. Za tuto cenu však konkurence nabízí Radeon X1650 Pro, o kterém si troufám tvrdit, že by ji velmi slušně (možná doslova až „neslušně“) provětral.
Možná teď budou poslední zatvrzelí příznivci nVidie namítat cosi o tom, že ani 7900 ani X1950/X1650 řady neumí DirectX 10, ale zkuste se zamyslet nad tím, na co je takto pomalým kartám řady 8600 podpora DirectX 10. Takovéto výpočty budou výrazně náročnější na výkon GPU, koneckonců se v DirectX 10 počítá s geometry shadery, což není žádná legrace. Reálně použití ve hrách využívajících Shader Model 4.0 pak vidíme jako ještě méně reálné, než je tomu u stávajících, i několik let starých her, kde GeForce 8600 GT i GTS předvedly akorát to, že se jejich koupě vlastně ani pořádně nevyplatí. Na závěr mi tak dovolte parafrázovat nesmrtelný vtíravý reklamní slogan.
nVidia uvedla 8600 GT/GTS, řekněte WHY.