Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Pracovník Nvidie: Zvýšení hrubého výkonu je hloupé, Turing nejde cestou Pascalu

Tie nove RT funkcie su z noveho DirectX standardu alebo je to len dalsi proprietarny vystrel Nvidie ktory budu mat len zeleni?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je to standard přijatý jak DX12 tak Vulkanem, ale vytvořila jej nVidia.
AMD samozřejmě může přijít a udělat buď emulaci nad svým Compute, nebo udělat HW implementaci.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A co tím pán chtěl říct? Vyvrací to něco z toho co jsem napsal?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ze to, co si bral ako hypotezu, je realita od marca, a fakt stacilo do googlu napisat amd a raytracing a zistil by si to

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

AMD ma OpenCL knihovnu na Raytracing, ktera je Vulkan kompatibilni, ale neni soucasti standardu.
Je to uplne neco jineho jak to co dela nVidia, neboli to co ma v sobe DX12/Vulkan jako standard.
Pokud chce AMD podporu, bude ji muset dodelat. Minimalne jako wrapper nad tou jejich knihovnou.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

„Pokud chce AMD podporu, bude ji muset dodelat.“

Je velmi důležité specifikovat, o jaké podpoře je řeč. Microsoft má D3D12 Raytracing Fallback Layer, díky němuž je real-time raytracing podporovaný na každé SM6.0-kompatibilní kartě bez ohledu na hardwarovou nebo softwarovou podporu. Pokud tedy nespecifikuješ, jakou konkrétní formu podpory máš na mysli, pak můžu říct, že podpora AMD hardwaru pod DX12 existuje.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Aha tak o té fallback layer jsem nevěděl. Dobré vědět.
Pak je tedy reálně nutné pouze dodělat podporu pro Vulkan, protože to jsou zatím _NV_ specifikace, takže buď dodat vlastní, nebo navrhnout úpravy _NV_ aby byly přijaty do _ARB_. Ideálně tak, aby šla co nejlépe použít jako implementace ProRender.
Jestli by šlo u DX12 místo fallback layer použit ProRender, bylo by to taky fajn.

No a pak samozřejmě HW implementace, pokud na tom AMD dělá.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ty jses odbornik, takze jasnej dotaz:

A to je to RT tak vzdalene, ze na to neexistuje nejakej benchmark typu 3D Mark nebo neco podobnyho?

Ze by se proste zmerilo, kolik da Polaris, kolik da Vega a kolik daji ty nove Turingy?

Pokud rozdil mezi Vegou a Turingem nebude podstatny, tak proste AMD v Navi rozsiri pocet obecnych vypocetnich jednotek a je tam kde NVidia, bude po "problemu".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Problem takoveho benchmarku je, ze zatim nevis co meris.
Pokud budes mit jednu konkretni implementaci (DX12 Raytracing / Vulkan NV Raytracing navrh specifikace) a oba IHV to budou implementovat, budes to moct srovnavat.

Aktualne je to jak srovnavat vykon CUDA a OpenCL. Musel bys udelat 2 ruzne implementace, udelat aby stejne vypadaly a pak rict ze to je srovnani. Jenze neco muze byt lepsi na jine efekty apod.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

DX12 Ray Tracing, ostatni je okrajove. (Vulkan pouziva zatim minimum her a NVidia at si kuchti co chce, standard je DX12.)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak potom aktualne budes srovnavat toto:
DX12 nVidia RTX (Turing)
DX12 nVidia SM6.0 fallback (Pascal, mozna Maxwell)
DX12 AMD SM6.0 fallback (nevim ktere karty, ale proste ty co maji SM6.0)

A pripadne jestli AMD udela pro DX12 podporu Radeon ProRender, tak muzes srovnat vykon i tohoto.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo presne, a nechapu, jestli na to neni benchmark. Respektive neverim, ze benchmarkovaci firmy selhaly, spis je RT vyuziti v praxi daleko a NVidia vsechny zaskocila.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na slidu byla Remedy, což je sesterská firma Futuremark, takže IMHO se na 3D Marku pracuje, akorát to zatím nevydali, dokud nebude Turing venku (Což samozřejmě mohla chtít nVidia, aby vypadal Turing dobře)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud si vzpomínám, tak poslední inkarnace 3D marku Raytracing část obsahuje. Ale asi ne ve free verzi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hi everyone. We're glad you're enjoying our video. Here are some more details for you. We made this demo using Microsoft's DirectX Raytracing API in our own engine. We're using raytracing to enhance reflections that are difficult to achieve with traditional techniques. Our demo runs in real-time on a single current-generation GPU. We have no plans to release this demo but we will be using DirectX Raytracing in a new 3DMark benchmark test that we hope to release towards the end of the year.

https://www.youtube.com/watch?v=81E9yVU-KB8

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to je parada, oni mali dobry raytracing i predtym, takze teraz to presunuli do HW a je to o 1 rad rychlejsie nez cez compute shadery. To bude musiet i AMD spravit specialny HW ak chce drzat krok v benchmarkoch.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Teoreticky nemusi. Je to jen o sile vypocetnich jednotek a jestli stoji za to delat pro RT nejake hw urychlovace nebo ne.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

On fixni HW bude vzdy rychlejsi na stejnem vyrobnim procesu nez programovatelny. To uz proste z principu programovatelneho HW vs fixniho HW.
Je mozne, ze 7nm programovatelna karta prekona turing RTX jadra, to samozrejme, ale v ramci jedne generace bude fixni vzdy rychlejsi (pri stejnem vypoctu, tzn ne fakovani).

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

„Teoreticky nemusi. Je to jen o sile vypocetnich jednotek a jestli stoji za to delat pro RT nejake hw urychlovace nebo ne.“

Možná nemusí, ale důvod bych viděl jinde. Teď přijde pár her, kde bude podpora, protože ji Nvidia prosadila, ale stále je otázkou, jestli se to uchytí a majorita vývojářů to začne v dohledné době používat:

1. V tuto chvíli není na trhu žádná grafická karta, která by na to měla výkon.
2. Dosavadní ukázky jsou silně nepřesvědčivé. Pokud už se najde taková, kde RT verze vypadá opravdu lépe, pak je to spíš tím, že klasická vypadá špatně a může nastat oprávněné podezření, jestli nebyla očesaná záměrně.
3. Nepodporují to konzole, takže pro většinu vývojářů půjde na nejvýš o ozdobu navíc, ne základ, jehož přípravě a optimalizacím by se při vývoji hry věnovalo podstatné množství času.
4. Na podzim budou na trhu dvě karty, které to budou podporovat. Jenže v cenové relaci $800 a výš, což je možná 1 % trhu. Pro Nvidii to jistě bude zajímavé, protože marže budou hodně vysoké, ale z hlediska vývojářů to bude naprosto marginální část trhu. Pokud nebudou mít konkrétní motivaci RT využívat (což je u technologie, která se zatím jeví jako velký žrout výkonu s minimálním vlivem na kvalitu obrazu), asi nebudou mít důvod.

Třeba se situace změní, kdo ví. Zatím to ale připomíná výstřelky jako byl PhysX, přehnaná teselace a podobně.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Podle me je to spis neco jako VR. (Samozrejme to je neco jineho.) Kdyz se podivas na VR, tak ty vysledky fanouskovsky muzeme obdivovat, ale realne to zadny zazrak neni, protoze na to neni vykon a ty displeje jsou prilis hrube a musi se to rozmazavat.

RT je podle me to same, neni na to vykon, tak se to musi nejak obchcavat. Jednou ten vykon bude, ale to uz muze byt treba ten bajny intelovsky" 2020, ve kterem nasadi vypocetni karty do her vsichni tri vyrobci.

Quadro pro vyvojare urcite krok kupredu, ale GeForce vidim jako zklamani. Aspon vime, proc tak NVidia celou dobu klickovala. Zase aspon neoznamovali revoluci jako AMD a pak skutek utek. Vysledek je ale stejny. :-/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no-X: Nevím přesně, jak se vyznáš v renderovacích metodách, proto se raději zeptám jaké v tom máš zázemí pro příští diskuzi, abych zbytečně nevysvětloval něco co víš. Vím, že se hodně vyznáš v HW grafik.
Nicméně.
Ad to, že něco vypadá lépe na úkor nonRTX. Myslíš třeba Battlefield V? To je podle mě nejlepší ukázka možností RTX. Tomb Raider stíny byly meh a Metro nasvícení whatever, takže budu rozebírat jen BFV.

Berme v potaz, že klasické planární odrazy jak se dělali kdysi jsou dnes kvůli deffered shadingu pro podobné efekty naprosto nepoužitelné (používají se pouzde na zrcadla), protože na ně potřebuješ zvlášť kameru, což je pro každý takový odraz několikanásobné zpomalení výkonu (podle rozlišení odrazu, vypnutých efektů v odrazu atd.)
Jediná reálná možnost jsou pak SSR (Screen Space Reflections) a ty opravdu fungují tak otřesně jako v tom BFV demu. Bez sekundární kamery to prostě udělat nejde.
Krásně to jde vidět v PUBG (nebo jakékoliv UE4 hře), když se díváš na vodu a zbraní zakryješ nebe. Ten kus nebe najednou nebude v odraze. Další problém je jejich chybovost. Mrkni sem: https://abload.de/img/ssr_0005_8s4r36j6n.jpg
Jasně jde vidět, že se odráží vrch židle a stolu, tedy naprosto špatně.

Na druhou stranu ukázka s ohněm viditelným na zbrani je to ožehavé. To udělat jde tím, že dáš do exploze světlo. Bude to hnus oproti RTX, ale aspoň to půjde vidět.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Mířil jsem trochu jinam. Pokud to zobecním, tak mi jde o to, zda se může dlouhodobě uchytit technologie, která hráči nabízí, že s velmi drahým hardwarem na úkor nemalého množství výkonu bude hra vypadat trochu jinak (záměrně neříkám lépe, protože v průměru dosavadních ukázek „s / bez“ spíš než ke zlepšení dochází ke změně vzhledu).

Nvidia tímhle dala AMD obrovský prostor. Pokud by AMD v tuto chvíli dokázala přijít s grafickým produktem, který by nabídl lepší poměr cena / výkon, pak pro většinu hráčů, kteří se orientují poměrem cena / výkon, mohla nabídnout ideální řešení. AMD ale nic takového pro letošní podzim nemá, takže nejen že si neutrhne jakkoli významnou část z předvánočních prodejů, k čemuž jí Nvidia vyklidila pole, ale navíc tím dává obrovský prostor konkurenčnímu marketingu, který může přesvědčovat zákazníky o RT, byť to ještě dlouho nemusí být pro hráče zrovna terno.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak ten HW neni ZAS tak drahy na to co umi. Ja si planuju koupit 2070, ktera tak ci tak bude upgrade vuci moji 970 a navic bude umet RTX za rozumne penize (Predpokladam kolem 15-18k).
Ano, oproti 1080Ti to muze byt trosku overkill, ale lidi co kupovali 1080Ti neplanovali menit za 2080Ti tak ci tak, takze ted je to jen na nich, jestli to RT maji zajem.

Ad zlepšení / změna.
Ukázky v Tomb Raideru a ty koule byly ukázky co prostě nejde dělat v aktuálním HW, proto se vzhled změnil, protože by jinak byl naprosto špatně vůči tomu jak bys chtěl aby vypadal při použití daných materiálů.
Metro se zlepšila kvalita nasvícení uvnitř budov.
BFV udělali odrazi objektivně lépe, ale mohli by ubrat reflektivitu, to auto se lesklo moc.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Spatne si me pochopil.
Nepsal jsem, ze to Turing neda vypoctove. Rikal jsem ze bez RT ty efekty nejdou udelat, jakoze je fyzikalne nemozne je udelat pomoci klasicke rasterizace bez RT.
To ze 2080Ti neda SoTR s RTX je druha vec. Ale IMHO to zoptimalizuji. ---Video bylo jen jako ukazka proc je RTX dobre, nez realna hra.--- Oprava: Tak je to realna hra no. To je teda docela Fail. Uvidime jak na tom budou optimalizace.
Tak ci tak jdu do 2070/2080, protoze potrebuju novou GPU a efekty si aspon vyzkousim ve vlastnich hrach.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

hehehehe skvely! :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to je hodně slabý. Jak to bude vypadat na GTX2060 ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nepredpokladá sa, že by GTX2060 mala RT cores. Takže na nej nepôjde RTX zapnúť a teda by jej výkon by mal zodpovedať očakávaniam.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tu zasa píšu niečo iné:
https://www.techradar.com/reviews/nvidia-geforce-rtx-2080-ti

Radšej by som si počkal na reálne testy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

AMD se taky zrovna moc nepovedli nové technologie představené u generace VEGA. Zatím nejpřesvědčivější je podpora FP16. Jakýs takýs přínos má i nový paměťový řadič. Jsem zvědavý co u další generace vypustí a co se naopak pokusí dotáhnout do použitelného stavu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je hrozne jednoduchy, at da AMD ten svuj vytvor (myslim tim Vega 56) za 10.000Kc a jako jdu do toho. Ale je mi jasny, ze mi to pod vyrobnima nakladama neprodaji.
Jenze aktualne je za 14.500Kc, kdyz mirne vykonejsi GTX1070Ti se da koupit za 11.500Kc, to je jako naprostej ale totalni vysmech.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Mohl jsi dávno hrát, už asi tak skoro rok na RX 580... za 8500,-Kč

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Osobne bych videl realnejsi nasazeni RT cores v semiprofi segmentu u zjednoduseneho realtime nahledu ....

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

no v hrach to nebude kym to nebudu vediet konzoly = kym to nebude vediet amd = kym to nebude vediet srackova vega zabudovana do Zenu = najblizsich 10 rokov nie :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To vypadá, že 1080 mi v počítači ještě nějaký ten pátek vydrží. Když vidím, jak pomalu se dostává DX12 do her, a s RT to určitě nebude rychlejší, tak nechám ostatní aby zaplatili "early adopter" přirážku a já vemu až příští nebo spíše přespříští generaci.

Stejně o první generaci her, kde v rámci RT poblouznění se bude všechno nerealisticky až kýčovitě lesknout a odrážet, nemám zájem.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Zatím to vypadá, že minimálně klasické odrazy, které jsou teď přes SSR a stínování přes SSAO by mohlo aspoň v UE4 být doslova RTX on/off.
Prostě se SSR nahradí RTX a SSAO RTAO.
Ale je otázka kolik vývojářu to ve hrách povolí no.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V Battlefield V je vidět rozdíl. Se leskne jak psí kulky. Ale realistické to není. Zajímalo by mě, zda v enginech jako idTech a Unreal, kde už teď je raytracing (asi sw či compute shader ?) půjde tento akcelerovat přes tato jádra. To je věc, která se mi líbí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Unreal ani idTech6 nemaji RT, delaji to pres cube mapy, SSR a planarni reflexe.
Implementace RTX je ukazkove udelana v UE4 v tech nVidia prezentacich, jak tam tancuji ti roboti a tak.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

http://www.adriancourreges.com/blog/2016/09/09/doom-2016-graphics-study/
SSR: A pixel shader now generates the SSR map. It ray-traces reflections using only information present on-screen, making rays bounce on each pixel of the viewport, reading color of the pixels hit by them.
Tak je to nějaká (omezená) forma raytracingu. Tady se píše, že raytracuje odrazy, co jsou na obrazovce pouze, kdežto plnotučný raytrace jde dál. To je vidět třeba v tom Battlefieldu V.
Zajímavost - mám Polárku a Doom 2016 jsem si kupoval hned jak vyšel. Než vyladili ovladače k dokonalosti bylo na odrazech vidět, jak to napsat, že jsou sestavovány z omezených dat, prostě jako vytečkovaný. Později to opravily a vytečkovanost zmizela nebo je naprosto minimální. To je, myslím, typické pro raytracingový metody (třeba i u stínů). Když koukneš na ten odkaz, tak to vytečkování má autor vidět na obrázku, kde právě popisuje sestavení obrazu (odlesky na podlaze).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Prelozeno: "Turing nebude mit o moc vyssi DX10/11 vykon nez Pascal, protoze je to k nicemu, jdeme stejnou cestou jako AMD. :-D

Pobavili.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Zelení pošuci vystupují z hypetrainu.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

:-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

" ale my jsme museli sebrat kuráž a odvážit se učinit skutečný posun v dlouhodobém horizontu." Kuraz jim teda vazne nechybi. Drzim palce.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A kdy jako končí NDA na výkonost karet? Mi neříkej, že redakce jako tomshardware nedostane vzorek k otestování expres?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Uz informace o tomhle je pod nda, pokud se nepletu tak i samotny fakt ze si pod nda je pod nda ☺

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mi to pripadá ako bulšit s teseláciou pred 8 rokmi, keď Fermi priniesla 3 teselačné jednotky oproti jednej jednotke AMD (alebo nejak tak to bolo :-) A kde je teselácia dnes? Zabudnutá.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Dnes se teselace používá běžně ve většině her? Eh? Kde si přišel na to, že je zapomenutá? :D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Hra bez teselace je dnes neskutecna placka. To co prinasi je zatracene videt, jen to chce koule a hw si ji zapnout

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Jak si prosímtě HW zapneš teselaci? :D To jako spojíš jumper na grafice? :D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Myslim hw dostatecne vykonny aby bez problemu teselace bezela bez nejakeho vykonoveho propadu. Hodne lidi co naadava na kdejake efekty jednoduse nema hw ktery ho bez ztraty kyticky utahl.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Vole teselaci dnes utahne naprosto jakakoliv karta udelana za poslednich par let od mid range nahoru. Ty ale jeste zijes za dob Crysis 2 jak vidim :D

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Spise jsou lide co ziji s obsolete hw.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

JirkaK takový expert a neví pořádně co teselace je.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to potrvzuje co jsem si myslel a to že si počkám na 7nm, RT hry stejně zatím pořádně využívat nebudou, z toho co ukázali nebudu kupovat stejně nic a asi si koupím nějakýho pascala do 5ti tisíc ve slevách a počkám na 7nm. Asi jsem člověk co rád čeká.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejdrive se Nvidia kasa s tim ze prinese 4k@120Hz a ted otaci s tim ze vlastne navysovani vykonu neni potreba a misto toho prijde s novou technologii ktera sice zlepsi kvalitu osvetleni a stinu, ale ma v dusledku celkovy negativni dopad na vykon, takze sme ve vysledku na tom hure nez s minulou generaci a jeste si k tomu nasadi temer dvojnasobne ceny.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Byla rec o hrubem vykonu. Pokud specificke casti bude akcelerovat specificka cast cipu, bude vysledek efektivnejsi. Stejne jakontrrba prehravani audia a videa. Prvni pentia sotva prehraly mp3, dnes to delaji miniaturni cipy v hodinkach. Ano rtx je to nove. Vyvojari budou muset odladit to kolik si mohou s novym hw dovolit a pripadne optimalizovat = snizit vyuziti rtx na unosnou miru tam kde to bude bud nejvic viditelne nebo nejvic ulehci rasterizaci.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Za prve mp3 prehrala i 486
Za druhe nemuzes "plnotucne" cipy srovnavat se specialnimi asic cipy na miru v ruzne elektronice ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Moje 486 dx4 davala mp3 jen v nizsi kvalite. Ale to je jedno.

Muzu porovnavat co se mi zlibi. Komprese videa pres gpu je taky jen extra kousek kremiku a vypocetni jadra to neresi. Stejne na tom jsou rt a tensor cores. Maji specifickou funkci ktera je nezavisla.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mas hodne zjednodusenou predstavu to neni asic dekodujici ci kodujici audio/video apod. ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano je to zjednoduseny pohled. Neco bude muset sloucit vysledek rasterizace a rt, rt samo musi mit prehled o tom co je na scene/co ji ovlivnuje a to bude stale prace vypocetnich jader, podstatne je ze rt budou zpracovavat rt jadra a rasterizaci cuda ktere nejsou tak efektivni pro rt jako specializovany kremik. Taktez nedostatecny vykon jednoho omezi vykon toho druheho, takze kdy rt nebude stihat, bude to mit vliv na vykon, stejne tak obracene.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, rec byla o hrubem vykonu a ten zdaleka nestaci ani na 4k@60Hz natoz pak 120Hz se zapnutym HDR, protoze presne to je to co Nvidia momentalne promotovala se svym super BFGD a novym g-sync modulem.

Kdyby prisla s necim co celkovy vykon (fps) zvedne pri zachovani vypocetniho vykonu tak prosim, ale zatim tohle vypada spise jako HW obdoba Gameworks ktera sice zlepsi kvalitu ale za citelneho snizeni vykonu.

Radsi budu mit lehce horsi kvalitu na 120-200Hz nez super skvele vypadajici obraz pri 30 fps

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Treba budeme heubym vykonem prekvspeni.

Tak jak tak, rtx je option ktery jde zapnout/vypnout. Navic vse zalezi na optimalizaci implementace. Kdyz bude dost hrubeho vykonu a rt vykon bude maly tak to zpusonbi zpomaleni, tonje logicke, strjne jako cpu brzdi grafiky nebo obracene. Kdyz se najde sweet spot mezi vykonem rasterizace, rt a deep learming, bude to mit pozitivni vliv na vykon ktery bude rozdeleny na dilci casti hw a provadi se soubezne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nenadavajte na nvidii, kamenujte amd! Kdyby ukazalo koule, tak nemusíme čumět na předražené lesklé koule na gamesconu :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takze za chovani intelu a NV mohou vsichni ostatni .... :))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jak sfini pustíš ke korytu, dostaneš ji odtama až je koryto prázdné. Tak si nedělejme hlavu. Jeden říman na to přišel už dávno... i kdybys zlostí pukl lidi budou jednat stále stejně :)))

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud je AMD pricinou toho, ze konkurence musi neco po dlouhe dobe delat(oslavne clanky po Ryzenu), pak je logicky pricinou toho ze tomu tak do te doby nebylo(pred Ryzenem u CPU a nyni u GPU).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

120Hz je dobrych akurat pre hracov csi aby lepsie triafali headshoty ..pre normalnych ludi staci 60-75hz na monitore.. proste bude este peknych par rokov stagnacia.. nove hry niesu ., recykluje sa ... 8K 120 hz a aspon 42 palcovy monitor za 700 eu je sci fi hudba buducnosti)) , tak ako aj gf karta ktora by to pri ultra hi rozliseni pri hre zvladala..
nvaaadia proste spekuluje ze s tym hypertrainom im to do buducna nemusi ist..ako monopolu...su pokakakny z amd uspechu a buducnosti v cpu sfere(2019zen2) ... tak preradili na marketingove oblbovaky zakial amd nekonkuruje v dostatocnej miere.. a tiez intel , toho sa asi boja viac ako amd.. lebo odsaje v profi a firemnej sfere po 2020 ,
a ceny su imho uplne mimo misu ,, vacsina zapadncy aj europskych Vlogerov na youtube a reakcie v komentaroch pod nimy uplne odpaluju nvidiu do pekiel )))

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ja zase videl nazory kdy cenu chvali. To co stalo 65 tisic dolaru je dnes spakovane v karte za litra a dve kilca. Aspon co se rtx tyce.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ja zas videl nazor ze tihle lide si neuvodomuji ze masova produkce je na uplne jine urovni a to ze se dnes uz jen "vylepsuje" to co bylo tzv. v plenkach

....taky pamatuji casy kdy PC nebo primitivni cihla-mobil stal neuveritelne penize a i tak jsem to koupil ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

65 tisic... neni rec o necem starem ale o boardu s voltama pro dgx-2 stanici. Ciste pro rt je to svym zpusobem obsolete protoze 2080ti ma vyssi rt vykon

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Z ceho maji presne byt pokakani? Z te predrazene karty, kterou nikdo nemuze sehnat co nedokaze porazit ani 1070Ti?
Kdyby nVidia MOHLA zvysit hruby vykon, tak to udela, ja nechapu furt ty konspirace, ze schvalne nechcou zvysovat vykon, nebo ja nevim. Asi se tam dloubou v usich a premysleji, jak nejvic zatopit AMD :D
A hlavne co je nVidii po CPU :D To jim muze byt uplne jedno :D
Intelu fandim. Raja Koduri je aktualne jeden z nejlepsich GPU architektu, akorat mel proste v AMD malo prostoru. Udelal hodne solidni HW, ale FW a SW divize to totalne dojebali (karta umi primitive shaders, ale neexistuje na to API, musi delat custom assembler per application primo AMD).
Snad mu to v Intelu pude.
Navi se uvidi jak dopadne, doufam, ze udelaji konecne modularni GPU, to by bylo fajn (ala Ryzen)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"Zvýšení hrubého výkonu je hloupé" Možná tak pro pracovníky Nvidie ...všichni ostatní zvolí raději univerzální výkon než specificky vyšší výkon s jen s RT.
Na druhou stranu , konkurence není , takže si podobné excesy teď mohou dovolit :/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Si jako myslíš, že nechcou zvětšit hrubý výkon? Ono je to ale dnes strašně náročné. Ty náklady na výrobu pomocí menší technologie rostou víc, než výkon, který z toho dostaneš.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Sranda je, že on vôbec nehovoril o tom, že by sa výkon nemal zvyšovať. Hovoril iba to, že cestou obyčajného navyšovania hrubého výkonu to nepôjde, takže sa na to bude musieť ísť inak. Vzhľadom na to, že donekonečna asi tranzistory zmenšovať nepôjde, je to celkom logické. Je ale vtipné ako si AMD fandovia vždy vysvetlujú informácie týkajúce sa NV iba v zlom. Asi je to jediné čo tam chcete vidieť.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Sranda začíná až v druhé půlce toho textu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Myslíš tej narážky na nárast výkonu, ktorá hovorí o tom, že nemusí byť velký? No, aj ja som zvedavý na testy. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

NV uz predviedla v minulosti slepe ulicky :) (napr. physx) AMD predviedla nieco o co bolo skutocny zaujem :) (napr G-sync vs FREEsync) (Mantle) Ja=hrac zaiste nepotrebujem dokonaly vypocet obrazu/dajaky RT :) Ja potrebujem si=dobre zahrat! :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ja jako casualbhrac si chci dobre zahrat a hru si uzit. Cim realistictejsi podani grafiky, tim lepsi zazitek, klidne si zahraju interaktivni film, kdyz bude dobre vypadat a mit pribeh co mne zaujme. Par her jsem uz takhle koupil - vypadaly nadherne, kdyby ne, nikdy bych je nehral.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.