Vyzkoušejte první 4k benchmark, Fire Strike Ultra
Cílem Futuremarku je samozřejmě poskytnutí nástroje, kterým si uživatelé mohou ověřit, zda je jejich sestava dostatečně výkonná na běh náročných moderních her ve 4k rozlišení. Už nyní je ale jasné, že nakonec skončí spíš jako pomůcka k poměřování e-pindíků, testování stability přetaktovaných sestav a nová laťka, v jejímž překonávání se budou předhánět overclockeři z celého světa.
Asi největším plusem celého testu je fakt, že k jeho spuštění nepotřebujete 4k monitor. Obraz se vyrenderuje ve 4k rozlišení a následně je zmenšen na to, co zvládá vaše zobrazovadlo (zkrátka jde o oversampling, nebo jak jej vznosně nazývá Nvidia, DSR). Co však Fire Strike Ultra vyžaduje bezpodmínečně, je dostupnost 3 GB grafické paměti (původní verze si vystačila s polovinou).
Fire Strike | Fire Strike Extreme | Fire Strike Ultra | |
rozlišení | 1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 |
nároky na paměť | 1 GB | 1,5 GB | 3 GB |
Tesselation Detail | Medium | High | High |
Surface Shadow Sample Count | 8 | 16 | 16 |
Shadow Map Resolution | 1024 | 2048 | 2048 |
Volume Illumination Quality | Medium | High | High |
Particle Illumination Quality | Medium | High | High |
Ambient Occlusion Quality | Medium | High | High |
Depth of Field Quality | Medium | High | High |
Bloom Resolution | 1/4 | 1/4 | 1/4 |
Kromě vyššího rozlišení se pracuje i s jemnější geometrií (vrcholů je v průměru o polovinu více, trojúhelníků o čtvrtinu):
Fire Strike | Fire Strike Extreme | Fire Strike Ultra | |
GT 1: Tessellation patches | 500 k | 560 k | 650 k |
GT 1: Triangles | 5,1 M | 9,9 M | 12,4 M |
GT 1: Vertices | 2,6 M | 3,9 M | 6,0 M |
GT 1: Pixels | 170 M | 400 M | 1100 M |
Odkazy ke stažení nové verze najdete na oficiální stránce (téměř dole):