Samsung v čele prodejů 4K televizí, vliv Sony klesá (+anketa)
Televizorová branže jako celek sice nijak závratně neroste (byť si ke 4% nárůstu v minulém kvartálu oproti témuž období předešlého roku mohou výrobci gratulovat), ale v dílčích segmentech dochází k zajímavým změnám. Například LCD televizí se prodalo o 9 % více - na úkor plasmy a posledních CRT modelů. Největší meziroční růst (bez ohledu na technologii) zaznamenala Severní Amerika: 12 %.
Stále větší podíl mají 4K modely - jejich počet, výbava a prodeje do jisté míry odrážejí úspěch toho kterého výrobce. Čelo žebříčku suverénně obsadil Samsung s 36% podílem - byť oproti předešlému kvartálu část zákazníků ztratil. Setrvalý růst se daří držet LG Electronic, postavení zlepšil i na českém trhu méně známý Hisense (ten však v minulém kvartálu extrémně propadl).
Nedaří se ale Sony, jejíž podíl ve 4K segmentu nejen že stagnuje, ale za minulý kvartál spadla o procento níž. Tento trend se v následujících letech asi ještě prohloubí, společnost plánuje změnu strategie, nebude sázet na tržní podíl a objemy prodejů; s omezenou modelovou nabídkou se pokusí nabídnout (zřejmě lépe vybavené) televizory, na kterých bude mít vyšší marže.
Pokud bychom hodnotili pouze trh 4K televizí, jde o velmi zajímavé zboží, protože meziročně (Q3 vs. Q3) stoupl objem prodejů pětinásobně - na 3 miliony kusů. Od začátku roku doposud se jich prodalo 6,4 milionu. Největším zákazníkem je Čína a to jak v procentu celosvětově prodaných 4K televizí (60 %), tak v podílu 4K televizí, které ze na prodejích v této zemi podílejí 13 %. Následuje západní Evropa s 6 %.
Co vy? Jak to vidíte se 4K a televizí? V srpnu mělo 4K televizi něco přes 1 % našich (hlasujících) čtenářů, výrazně víc používalo 4K monitor. Uvidíme, jestli se i v našich končinách celosvětový růst projevil :-).