Activision se chlubí 3D hlavou „jako živou“ - video
Activision v rámci prezentace na GDC zdůrazňovala, že nejde o ukázku z žádné konkrétní hry, přesto je jasné, že právě některá z chystaných novinek bude cílem nasazení této technologie. Na základě polygonálního modelu, který je odhalen v závěru videa, je patrné, že přes poměrně slušný vizuální výsledek nejde o nijak komplexní záležitost. Cílem tedy není maximální přiblížení realitě za každou cenu, ale snaha o co nejrealističtější přístup v rámci konkrétních výkonnostních limitů. V praxi by to mohlo znamenat použitelnost této grafiky i na stojích, které co do 3D výkonu nepatří zrovna ke špičce.
Je však třeba přiznat, že ukázka vypadá o řád až dva lépe do okamžiku, kdy se obličej začne hýbat. Animace mimiky se zdá být slabší (synchronizaci se zvukem ani nebudeme komentovat :-), je však možné, že samotná animace je v pořádku (pravděpodobně vznikla snímáním reálného objektu) a problém je spíš ve věrnosti fyzikální simulace elasticity kůže (působí tak trochu formelínově).
Abychom to s kritikou nepřeháněli, nabídneme vám malé sentimentální ohlédnutí, které výsledky dvanáctiletého vývoje ukáže v trochu lepším světle. Pamětníky už zajisté jímá hrůza - ano, jde o jednu z prvních známých „3D hlav“ z roku 2001, kterou uvedl Matrox v rámci technologie Head Casting (na Millennium G550).
Tato převratná novinka měla řešit problém telekonferencí a 56Kb modemů, které jaksi videostream nezvládaly. Uživatel si měl pouze ofotit obličej, z jeho fotek byla online vytvořena 3D hlava a ta ve spojení se softwarem pro zvukovou synchronizaci (při mluvení uživatele) otevírala a zavírala ústa.
Technologie se neujala a to hned ze dvou důvodů: Millennium G550 byla propadák a videokonference vedené tímto způsobem působily na obou stranách záchvaty smíchu, takže neplnily účel (ukázka výše není zcela reprezentativním vzorkem, v praxi to vypadalo o dost hůř - asi jako kdybyste koupili prázdný balónek, vytiskli na něj svou fotografii a teprve pak jej nafouknuli :-).