Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Activision se chlubí 3D hlavou „jako živou“ - video

Activision Head
Snahy o realistické a v reálném čase akcelerovatelné ztvárnění lidské hlavy provázejí 3D grafiku od jejích počátků. Zajímavý kus práce se povedl pánům z Activision, kteří své dílo předvedli na GDC.

Activision v rámci prezentace na GDC zdůrazňovala, že nejde o ukázku z žádné konkrétní hry, přesto je jasné, že právě některá z chystaných novinek bude cílem nasazení této technologie. Na základě polygonálního modelu, který je odhalen v závěru videa, je patrné, že přes poměrně slušný vizuální výsledek nejde o nijak komplexní záležitost. Cílem tedy není maximální přiblížení realitě za každou cenu, ale snaha o co nejrealističtější přístup v rámci konkrétních výkonnostních limitů. V praxi by to mohlo znamenat použitelnost této grafiky i na stojích, které co do 3D výkonu nepatří zrovna ke špičce.

Je však třeba přiznat, že ukázka vypadá o řád až dva lépe do okamžiku, kdy se obličej začne hýbat. Animace mimiky se zdá být slabší (synchronizaci se zvukem ani nebudeme komentovat :-), je však možné, že samotná animace je v pořádku (pravděpodobně vznikla snímáním reálného objektu) a problém je spíš ve věrnosti fyzikální simulace elasticity kůže (působí tak trochu formelínově).

Abychom to s kritikou nepřeháněli, nabídneme vám malé sentimentální ohlédnutí, které výsledky dvanáctiletého vývoje ukáže v trochu lepším světle. Pamětníky už zajisté jímá hrůza - ano, jde o jednu z prvních známých „3D hlav“ z roku 2001, kterou uvedl Matrox v rámci technologie Head Casting (na Millennium G550).

Matrox Headcasting

Tato převratná novinka měla řešit problém telekonferencí a 56Kb modemů, které jaksi videostream nezvládaly. Uživatel si měl pouze ofotit obličej, z jeho fotek byla online vytvořena 3D hlava a ta ve spojení se softwarem pro zvukovou synchronizaci (při mluvení uživatele) otevírala a zavírala ústa.

Matrox Headcasting diagram
Ze smetiště IT historie: princip fungování technologie Matrox Head Casting

Technologie se neujala a to hned ze dvou důvodů: Millennium G550 byla propadák a videokonference vedené tímto způsobem působily na obou stranách záchvaty smíchu, takže neplnily účel (ukázka výše není zcela reprezentativním vzorkem, v praxi to vypadalo o dost hůř - asi jako kdybyste koupili prázdný balónek, vytiskli na něj svou fotografii a teprve pak jej nafouknuli :-).

Tagy: 
Zdroje: 

Diskuse ke článku Activision se chlubí 3D hlavou „jako živou“ - video

Čtvrtek, 4 Duben 2013 - 19:24 | Richmond | Na zubech, obočí atd. se pracuje - není to to...
Úterý, 2 Duben 2013 - 23:28 | danieel | Ten matrox je ale dnes spis retro, ve sve dobe to...
Úterý, 2 Duben 2013 - 12:18 | Marek Moravčík | Aha. Dík za info.
Úterý, 2 Duben 2013 - 11:40 | no-X | Ne. Nvidia sice prezentovala demo, ve kterém...
Úterý, 2 Duben 2013 - 10:38 | Marek Moravčík | JJ. Je to to isté. NVIDIA na tomto zrejme...
Úterý, 2 Duben 2013 - 10:03 | kypec | Presne to som si všimol aj ja. Kým neotvorí ústa...
Úterý, 2 Duben 2013 - 09:53 | infidel | A nie je to presne ta ista tvar kturu nam uz...
Úterý, 2 Duben 2013 - 09:33 | Redy Hory | Ošklivé jsou predevším zuby ... ty kazi celou...
Úterý, 2 Duben 2013 - 08:59 | Jan Havran | Taky doufám, ta hlava mi přijde moc realistická
Úterý, 2 Duben 2013 - 08:48 | DRK | Jen se pro jistotu zeptám, Activision se tou...

Zobrazit diskusi