O Fire Phone není valný zájem, Amazon o něm nechce mluvit
Téměř po měsíci od zahájení prodejů není o Fire Phone slyšet. Nejen v České republice, kde není dostupný, ale ani v USA, kde měl nabídnout alternativu k produktům Applu a Samsungu. Přílišné ticho montivovalo Charlese Arthura z The Guardian k provedení vlastní analýzy, která měla odhalit, kolik Fire Phonů se vlastně od červencového uvedení prodalo.
Arthur vyšel z dat společností Chitika (provozovatel reklamních služeb) a ComScore (poskytovatel dat o uživatelích smartphonů v USA). Na základě různého zůsobu vyhodocení dat došel k závěru, že se během prvních tří týdnů od dostupnosti Fire Phone prodalo 26 až 35 tisíc kusů. Když autor analýzy vyzval Amazon, zda by se k těmto číslům chtěl před publikací vyjádřit, nedočkal se žádné reakce. Samozřejmě kdyby byla realita výrazně lepší, měl by výrobce zájem výsledky analýzy dementovat.
Pro zasazení do souvislosti vězte, že iPhone 5 se prodaly 2 miliony jen za prvních 24 hodin od uvedení a přes 5 milionů za první dva měsíce. Zájem zhruba 100× slabší ve srovnání s produktem, kterému měl Fire Phone konkurovat, je hodně slabý výsledek a Charles Arthur tak první telefonní počin Amazonu zařadil do škatulky „kuriozita“ spíš než „trhák“.
Fire Phone přitom má co nabídnout - integrovaný fotoaparát se stabilizací je schopný realizovat méně zašuměné snímky než přímí konkurenti a pseudoholografické prostředí je přecijen něco, co tu ještě nebylo a co mohlo oslovit zákazníky slyšící na „trendy“ technologie.
Jenže každá mince má dvě strany. Aby Fire Phone utáhnul 3D („holografické“) rozhraní, sáhl Amazon pro displeji s rozlišením 1280×720, který poněkud zaostává za Full-HD displejem Samsungu. Druhým problémem může být vydání pouze na půdě USA. Třetí pak spočívá v tom, že jedinou možností, jak telefon pořídit, je na smlouvu s AT&T (poskytovatel telefonních služeb) a to navíc za cenu $200, což je totožná částka, za kterou lze na smlouvu získat iPhone 5S nebo Galaxy S5.