AMD Athlon X4 880K v testu s GeForce GTX 750 Ti
Kapitoly článků
Toto měření je poněkud netradiční. Jelikož Athlon X4 880K nedisponuje žádným grafickým jádrem, popusťme trochu uzdu fnatazii a podívejme se na výkon s mou postarší GeForce GTX 750 Ti OC. Rád bych na ní ukázal, že úspora ~1500 Kč na nákupu procesoru obohacená o 1 až 2 tisíce Kč (koupě použité / nové GTX 750 Ti, nebo něčeho ekvivalentního) se může vyplatit z hlediska výkonu ve hrách. Obdobně se ale také podíváme na spotřebu celého PC s touto přídavnou grafikou.
Zato Skyrim jakožto stará hra, navíc s nenáročným enginem, dával jistou naději. V grafech jsou měření jak v 1920×1080, tak 1366×768. A je to přesně tak, jak se dalo očekávat, kombinace se slušnou samostatnou grafikou jasně drtí GPU integrované v procesorech řady A10.
Výkon s GTX 750 Ti OC je značně lepší než s IGP Radeonem v APU A10. To jsem samozřejmě očekával. Ale nebrzdí ji Athlon X4 880K?
Brzdí. Je jasné, že když jsme v 1920×1080 na 32 fps a v 1366×768 na 35 fps, žába na prameni je jinde než v grafické kartě. Nemůže být v PCI Express sběrnici (ta je 3.0), nemůže být v RAM (ty jsou dual-channel DDR3-2400 a grafika je narozdíl od A10-7870K nevyužívá). Brzdou zde tedy je samotný procesor X4 880K. Je potřeba s tím počítat. Samozřejěm pomíjím to, jak neoptimálně je napsán engine Skyrimu.