Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

AMD dává Far Cry 5 zdarma k vybraným grafickým kartám

Nový bundle od AMD je tentokrát trochu specifický. Ač se týká některých produktů z generací Vega i Polaris, je nutné splnit ještě jednu podmínku…

AMD se nejspíš rozhodla zabít dvě mouchy jednou ranou. Možná přizabít. Nebo alespoň poškádlit. Každopádně přichystala akci, která se týká Radeonu RX 580, Radeonu RX Vega 56 a Radeonu RX Vega 64. Pokud si některou z těchto karet koupí uživatel zamontované v sestavě, dostane kupón na hru Far Cry 5 zdarma.

Nyní k těm mouchám. První mouchou je těžba kryptoměn, kvůli které jsou běžným uživatelům prakticky nedostupné herní grafické karty. Tato akce na jednu stranu přiměje prodejce nějaké karty přelít do sestav, takže se dostanou k hráčům a na druhé straně tím zajistí, že je nebudou kupovat těžaři. Těm by hardware celých systémů okolo grafických karet byl na obtíž, neměli by pro něj upotřebení. Kompletně vybavené sestavy jsou pro ně tedy nezajímavé.

Druhou mouchou je propagace hry Far Cry 5. AMD spolupracovala s jejími vývojáři na využití FP16 (Rapid Packed Math), kterou architektura Vega podporuje 2× rychleji než FP32. Samozřejmě to neznamená, že Vega bude dosahovat 2× vyšších FPS. Pouze pro část výpočtů je možné použít nižší přesnost a pouze část FPS lze ovlivnit výpočetním výkonem (tam, kde je limitovaný například texturovacími jednotkami, ROP, geometrií, rasterizérem, propustností pamětí a podobně, se zrychlení části výpočtů neprojeví). Osobně se domnívám, že v závislosti na hře a implementaci může využití Rapid Packed Math přinést tak 5-10(-15?) % výkonu navíc.

Shader Intrinsic Functions 01Shader Intrinsic Functions 02

Dále hra využívá Shader Intrinsics, přímý přístup k hardwaru obcházející kompilátory. Tato technologie pochází ze světa konzolí a je jedním z důvodů, který v určitých situacích dával při stejně výkonném hardwaru konzolím náskok oproti PC. Nakonec Far Cry 5 podporuje i FreeSync 2 s HDR, což v praxi znamená HDR s nižšími latencemi (tone-mapping při použití FreeSync 2 neprovádí monitor /pomalu, s vyšší latencí/, ale grafická karta). Shader Intrinsics podporují všechny produkty s architekturou GCN a FreeSync 2 všechny generace GCN krom první.

Pokud byste o nabídce uvažovali, pak vězte, že akce se z českých prodejců účastní Alza.cz, CZC.cz a T.S. BOHEMIA. Potrvá do 20. května 2018 nebo do vyprodání zásob. Podle toho, co nastane dříve. Samotný Far Cry 5 by pak měl být dostupný 27. března, na kdy je plánované vydání.

Diskuse ke článku AMD dává Far Cry 5 zdarma k vybraným grafickým kartám

Pondělí, 5 Březen 2018 - 05:15 | Anonym | BTW, Anandech říka tohle - "Launching on...
Pátek, 2 Březen 2018 - 12:57 | Anonym | No tak tady se asi patří omluvit, protože logicky...
Pátek, 2 Březen 2018 - 12:03 | no-X | „Prostě proprietární využití FP16“ Na FP16 není...
Pátek, 2 Březen 2018 - 11:24 | Anonym | Ale nečetl jsem špatně viz - https://www....
Pátek, 2 Březen 2018 - 10:13 | no-X | Asi jste četl špatně, ve článku o proprietárních...
Pátek, 2 Březen 2018 - 03:59 | Anonym | Vega má FP16 optimalizaci a hra bude vypadat na...
Čtvrtek, 1 Březen 2018 - 22:22 | TyNyT | četl jsem článek. Pokud vím FP16 podporuje i...
Čtvrtek, 1 Březen 2018 - 13:35 | RedMaX | Asi ano, treba to meli nejak casove omezene,...
Čtvrtek, 1 Březen 2018 - 13:32 | He3lix | No sestavy jsem teď počítal u tří největších...
Čtvrtek, 1 Březen 2018 - 12:14 | Anonym | Ty jsi dobře natvrdlý... Četl jsi ten článek? Já...

Zobrazit diskusi