AMD GCN Radeony HD 7000 také podporují Bindless textures
Tento článek můžete brát jako doplnění pojednání o architektuře čipů AMD GCN (28nm Radeony HD 7000) a Nvidia Kepler (GeForce GTX 680) o informaci, která v době jejich vydání nebyla známá.
O technologii Bindless textures jsme poprvé slyšeli na uvedení architektury Nvidia Kepler v San Franciscu, vám čtenářům jsme vše mohli přetlumočit 22. března při skončení NDA: Podstatou je umožnění aplikace libovolného množství textur v pixel shaderu (dosud omezeného na 128).
Až po vydání Kepleru se Dave Baumann z AMD nechal slyšet, že architektura GCN (tzn. v současnosti Radeony HD 7700, 7800 a 7900) podporuje tuto technologii rovněž - využívá k tomu skalární ALU, která je přítomna v každé CU (compute unit):
Podle Baumanna považovala AMD za zbytečné o této technologii média a uživatele informovat. Společnost předpokládala, že podpora jiné (podobné) technologie - partially resident textures (PRT), tedy hardwarové akcelerace Carmackova megatexturingu - bude v očích koncových uživatelů a médií vnímána jako zajímavější. AMD z toho důvodu zpravila pouze vývojáře.
I když Radeony nakonec zvládají obojí, je třeba mít na paměti jednu zásadní věc: Technologie Bindless textures není podporovaná v rámci DirectX 11, podle všeho nebude zahrnutá ani v DirectX 11.1, takže se její implementace pravděpodobně dočkáme až v rámci další verze - patrně DirectX 12. Jiná situace je samozřejmě v OpenGL, kde je možné pomocí extensions zajistit podporu výrazně rychleji.
AMD / Dave Baumann