AMD kupuje Silo AI, získává zákazníky Rolls-Royce, Unilever, Allianz a Philips
Silo AI, založená v roce 2017, je největší soukromou evropskou společností zaměřenou na vývoj AI softwaru. Na postech AI vývojářů zaměstnává přes 300 osob, z toho více než 125 s doktorským titulem. Má poměrně široký záběr, připisuje si přes 200 AI implementací mimo jiné v automobilové dopravě, spotřební elektronice, zdravotnictví a průmyslu. K nejvýznamnějším zákazníkům společnosti patří značky jako Rolls-Royce, Unilever, Allianz a Philips.
K produktům společnosti patří velké jazykové modely (LLM) Poro a Viking, které v současné době podporují angličtinu a severoevropské jazyky. Silo AI letos v červnu uvedla právě Viking AI na platformě Google Cloud a dále spolupráci se společností Mistral AI zaměřenou na vzájemnou pomoc pro lepší pokrytí zákaznických požadavků.
AMD a Silo AI oznámily dohodu o akvizici v hodnotě $665 milionů. Ze strany obou firem byly podmínky dojednané a schválené, nyní dojde na administrativní proces, který by měl proběhnout do konce letošního roku.
Peter Sarlin, CEO a spoluzakladatel společnosti Silo AI (zdroj: Silo AI)
Silo AI bude zařazena jako součást AI divize AMD. V jejím vedení nadále zůstane současný CEO a spoluzakladatel Silo AI, Peter Sarlin. CEO AMD, Lisa Su, oznámila, že cílem akvizice je posílení vlastního vývoje open-source AI softwaru. Samotná akvizice přichází krátce poté, co AMD oznámila rozšíření perzonálního zázemí softwarového vývoje a podpory na trojnásobek. Společnost chce do tří až pěti let vytvořit jednotnou softwarovou AI platformu pro celou šíři svého hardwarového portfolia a více se zaměřit na software, spolupráci s vývojáři a podporu.