AMD: Nvidia se s Fermi příliš odchýlila od 3D grafiky
Kapitoly článků
Základem pro toto povídání je zveřejněná prezentace AMD z období před pár dny. Z ní vybereme relevantní slajdy, většina je jich shodná s materiály o uvedení HD 5800 na trh.
V úvodu AMD vyjmenovává všechny benefity DirectX 11 jako tesselaci, kompresi HDR textur, multithreading, nové stínování, dále pochopitelně DirectCompute a další. Následně přidává seznam chystaných herních titulů s podporou DirectX 11, z nichž mnohé přijdou ještě letos (připomeňme také kupón na Colin McRae Dirt2 v balení HD 5000), další po Novém roce. Následuje pár pochvalných citací ze světových webů, což je pochopitelné, i my jsme jak HD 5870, tak HD 5850 udělili ocenění prostě proto, že ty karty jsou skvělé.
A již následují "propagační" slajdy. HardOCP (mimochodem web, který prezentaci zveřejnil) se nechal slyšet, že na Nvidii si ještě počkáme a "papíroví draci" nejsou zas tak děsiví. Odhadují to na první kvartál příštího roku, což se shoduje i s námi (připomeňme, že u Fermi se jako první očekávají profi výpočetní karty Tesla, desktopové GeForce až později).
Další slajd připomíná známou citaci šéfa Nvidie, Jen-Hsun Huanga, který na adresu Intel Larrabee před časem prohlásil, že jde o PowerPointový slajd. To by ani tak nevadilo, drobné poštuchování lokty mezi Intelem a Nvidií je v pořádku a už to bereme jako folklór GPU světa. Zajímavější je druhý citát, kde Jen-Hsun ještě v červnu konstatoval, že „když nemám současnost, budu hovořit o budoucnosti. Vůdci trhu tohle nedělají. Neměl bys své konkurenci říkat všechna svá tajemství“ … což je přesně to, co o pár měsíců později Nvidia udělala s představením architektury Fermi. Pochopitelně zde lze kontrovat tím, že ATI již svoji architekturu měla na trhu, tudíž se nebylo třeba obávat, že by se ve Fermi inspirovala, nicméně jistá míra protiřečení tam zkrátka cítit je.