AMD RDNA 5: 1536 až 12288 stream-procesorů, 1x-64 MB L2 cache, čtyři GPU
Ještě než přejdeme ke specifikacím, si zaslouží připomenout, že architektura RDNA 5 oproti předchozím trochu mění strukturu. Zatímco dosud byly bloky po 64 stream-procesorech a 16 texturovacích jednotkách označovány jako CU (Compute Unit) a dvojice těchto CU jako WGP (Work-Group Processor), u RDNA 5 se v důsledku architektonických změn struktura mění a zhruba lze říct, že to, co bylo dosud označování jako WGP, bude ponovu CU. Jinými slovy, pokud chcete počet CU nových čipů srovnávat se stávajícími čipy, je potřeba počet CU RDNA 5 vynásobit dvěma (=údaj v závorce níže):
GPU | SP | CU | L2 | sběrnice | RAM | typ |
---|---|---|---|---|---|---|
AT0 | 12288 | 96 (192) | 64 MB | 512bit | GDDR7 | GPU |
AT2 | 5120 | 40 (80) | 24 MB | 192bit | GDDR7 | GPU / APU čiplet |
AT3 | 3072 | 24 (48) | 20-32 MB | 256-384bit | LPDDR5x/6 | GPU / APU čiplet |
AT4 | 1536 | 12 (24) | 10-16 MB | 128bit | LPDDR5x | GPU / APU čiplet |
Že budou existovat čtyři GPU naznačily již předchozí zprávy YouTube kanálu MLID a nyní je v podstatě potvrzuje leaker Kepler_L2. Při pohledu na značení ale i parametry těchto čipů je zřejmé, že AMD přinejmenším v počátcích vývoje uvažovala i o čipu AT1, který by měl asi 7xxx stream-procesorů, 32-48MB L2 cache, 256bit sběrnici a GDDR7 paměti. Později byl zřejmě označen za nejsnáze postradatelný, neboť AT0 je nutný pro high-end a profesionální segment, AT2 jako náhrada Radeonu RX 9070 XT a řešení pro budoucí Xbox a AT3+AT4 pro mobilní segment a APU.
Jak přesně budou čipy AT3 a AT4 využity jako čiplety v APU, najdete v našem předchozím článku (odkaz výše).
Některé parametry zatím nejsou zcela jasné, protože některé zdroje evidentně pracují s parametry čipů (GPU) a jiné s parametry konkrétních produktů, které obvykle nesou více či méně ořezané konfigurace. Zdroje se tak například úplně neshodují na počtu funkčních jednotek GPU AT2 (pro desktop je potvrzena konfigurace s minimálně 4096 SP, pro konzole se 4352 SP (MLID), ale Kepler předpokládá až 5120 stream-procesorů. Proč by ale AMD vyráběla čip s 5120 stream-procesory, když by mělo být na reálných produktem využito ne více než 4352 (většinou 4096 či méně), není příliš jasné.
Předpokládané diagramy GPU RDNA 5 (Kepler_L2, upraveno)
Druhá podobná nesrovnalost se týká kapacity L2 cache u menších jader AT3 a AT4, kde MLID naznačuje nižší kapacity, zatímco zdroje z fóra Anandtech spíše vyšší. Právě čipy AT3 a AT4 mají s ohledem na mobilní nasazení a náklady používat levnější LPDDR paměti namísto dražších a energeticky náročnější GDDR. Nižší datová propustnost má být kompenzována širší sběrnicí - je však otázkou, jak to bude s kapacitou cache.
Podle dosavadních zvěstí se vydání desktopové verze GPU AT2 (nástupce Radeonu RX 9070 XT) očekává v prvním pololetí 2027 a vydání GPU AT3 (nástupce Radeonu RX 9060 XT) ve druhém pololetí téhož roku. Kdy má být vydána vlajková loď AT0 není známo, takže nelze vyloučit (ovšem ani potvrdit) možnost vydání koncem roku 2026. Ve vztahu k RDNA 5 lze také zmínit starší zprávu z roku 2024, kdy se objevila informace, že by centrální čiplet desktopového Zen 6 (který se očekává koncem roku 2026) mohl nést integrovanou grafiku RDNA 5.