Vulkan hry v Apple iOS / Mac OS poběží, ale ne díky Applu [video]
Podpora API Vulkan už je standardem i mezi výrobci integrovaných grafik pro ARM procesory, ale Apple si postavil hlavu a přišel si s vlastním API Metal. Jenže očekávat od velkých studií, že budou kvůli jedné značce vyvíjet podporu pro další API, není příliš reálné. Applu to však nevadí a API Vulkan vesele ignoruje. Vadí to ovšem zákazníkům a studiím.
Organizace Khronos Group se proto rozhodla se situací něco udělat a oznámila, že se společnostmi Valve, LunarG a Brenwill Workshop Vulkan aplikace pod operačními systémy Applu rozběhla. Tzv. Vulkan Working Group’s Portability Initiative. Funguje - respektive její výsledek - následujícím způsobem:
Základem je knihovna Molten VK, kterou Brenwill Workshop uvolnil jako Open Source. Umožňuje mapovat Vulkan na pro Apple nativní Metal. Zároveň LunarG vydal Vulkan SDK (Software Development Kit) pro macOS, který vývojářům umožňuje vyvíjet, debugovat a spouštět hry pro API Vulkan na Mac OS.
Pravděpodobně první hrou, která bude Vulkan na platformách Applu podporovat, bude Dota 2 od Valve. Uživatelům podpora nového API přinese až 50% nárůst FPS oproti OpenGL, což je velmi příjemný výkonnostní posun.