Apple přiznal, že jeho čip T2 znemožňuje nezávislým servisům provést opravu
Minulý měsíc upozornila redakce webu The Verge na novou praxi týkající se oprav aktuálních modelů zařízení řady Mac, například iMac Pro a MacBook Pro 2018. Společným jmenovatelem je čip T2 a problémy s opravou, pokud uživatel nevyužije služeb Applu nebo jím autorizovaného servisu. Pokud při opravě či výměně základní desky nebo Touch ID není použit proprietární software Applu AST 2 System Configuration suite, dojde k uzamčení zařízení, se kterým nezávislé servisy nic nesvedou (alespoň za stávající situace), čímž je zařízení prakticky vyřazeno z provozu. Tedy dokud si zákazník nezaplatí opravu v autorizovaném servisu.
Čip T2 disponuje řadou funkcí, podle popisu mimo jiné jako řadič SSD, image signal processor (zpracování obrazu ze vstupních zařízení), audio controller (zvuková karta), ale především sdružuje bezpečnostní funkce. Integruje koprocesory Secure Enclave, které řídí secure boot, ověřovací proces Touch ID a šifrování pro úložiště.
Apple pro The Verge potvrdil, že právě čip T2 vyžaduje po některých typech oprav použití softwaru AST 2 System Configuration suite, což je poprvé, kdy společnost veřejně použití tohoto nástroje zmiňuje. Apple nicméně neposkytl oficiální seznam oprav, při kterých je AT 2 SCS nutný a ani nesdělil, zda tato potřeba (či změna) byla aktivována teprve nyní, nebo již s vydáním iMac Pro v loňském roce.
V USA nicméně bude Apple nejspíš nucen svojí politiku přehodnotit. Mnohé státy totiž pracují na legislativě ustanovující právo na opravu („right to repair“).