ARM koupila Geomerics, ale nikdo neví proč
ARM v tiskové zprávě zmínila cíle jako vylepšení vlastní pozice v grafickém průmyslu a na poli vizuálních technologií; uveden byl i záměr dostat grafiku v mobilních zařízeních na úroveň nové generace herních konzolí, ale to jsou značně obecné fráze, které nevysvětlují, jak konkrétně by k tomu měla prospět akvizice jmenované firmy.
Geomerics se totiž soustředí na soubor algoritmů pro global illumination nazvaný Enlighten. Toto konkrétní řešení je považováno za jedno z nejpokročilejších (podle ARMu nejpokročilejší) v herní sféře. Využívá ho řada současných i chystaných titulů, například Battlefield 3 i 4, Need for Speed Rivals, Eve Online nebo Medal of Honor: Warfighter. Mimo to byla ohlášena podpora pro herní konzole Xbox One a Playstation 4.
ARM s Geomerics již spolupracovala, takže cíl akvizice rozhodně nebyl náhodným výběrem. Můžeme předpokládat, že ARM hodlá přizpůsobit plánům Geomerics vlastní grafické čipy Mali, případně usměrnit cíle společnosti, aby šly více naproti tržnímu segmentu, v němž se ARM realizuje nejvíce.
Nad možnými důvody a konkrétními motivy známého výrobce a vývojáře procesorů zůstává řada otazníků a ani četné diskuse a spekulace nepřinášejí závěry, které by přinášely smysluplnou hypotézu, proč se společnost rozhodla právě takto a jaký konkrétní cíl má akvizice přinést. Geomerics potvrdila pouze pokračování vývoje a podpory herní 3D grafiky pro PC i konzole.