Catalyst 13.8 s CrossFire Frame Pacing a OpenGL profily
Primární novinkou srpnových Catalystů je podpora pro technologii CrossFire Frame Pacing, která slouží k úpravě synchronizace renderingu dvou (či více) grafických čipů v AFR režimu. Uživatel tak může volit mezi latencemi a pravidelnější snímkovou distribucí. V defaultním nastavení je Frame Pacing zapnutý, lze jej globálně vypínat / zapínat nebo pomocí profilů zapínat či vypínat v závislosti na aplikaci. Podporované jsou DirectX 10 a 11 aplikace a rozlišení až po 2560×1600.
Dále byla upravena podpora OpenGL - krom kompletního OpenGL 4.3 feature-setu jsou k dispozici nové OpenGL profily. Ty umožňují používat různá nastavení pro jednotlivé aplikace, což mimo jiné znamená, že v pravidelně vydávaných profilech CAP budou zahrnuté i vylepšení a bugfixy pro OpenGL hry.
Z dalších novinek můžeme jmenovat až 7% zvýšení výkonu v Metro: Last Light na Radeonech řady HD 7000 nebo novou funkci Catalyst Control Center pro systémy využívající technologii Enduro - CCC nyní zobrazuje, které aplikace jsou defaultně spouštěné na „úsporném“ a které na „výkonném“ GPU.
AMD také vyřešila nestabilitu CrossFire konfigurace, která se projevovala na některých deskách s čipsetem 970, dále byla zlepšena stabilita na Radeonu HD 7790 a vyřešené poškození kurzoru, které se mohlo objevit při velmi rychlém přejíždění kurzorem přes hranu okna.
V rámci Linuxu došlo k vyřešení stability Source Enginu na výkonnějších GPU v režimu Enduro, řadu oprav a optimalizací pro software Maya, zvýšení stability a výkonu Unigine Heaven (OpenGL), opravy obrazových anomálií v Left4Dead2 a několika drobných bugů. Přibyla podpora Kernelu 3.10.
Stahovat můžete na oficiálních stránkách: