Computex 2008: PhysX v desítkách dalších her
Šéf programu The Way It's Meant To Be Played (TWIMTBP) v kalifornské nVidii, Roy Taylor, se nechal slyšet, že fyziky ve hrách, tedy „té jejich“ (PhysX) počítané současnými i budoucími GPU, bude znatelně více. Momentálně spolupracují s několika předními vývojářskými týmy na šestnácti herních titulech, které podporu fyziky přinesou, a to do konce tohoto roku. Oněch šestnáct her zahrnuje třeba Bionic Commando od Capcomu či Shadow Harvest od Black Lion Studios.
Do léta příštího roku pak máme očekávat dalších 40 her s podporou fyziky od nVidie. Skoro až z toho začínáme mít pocit, že odkoupení tímto kalifornským gigantem bylo to nejlepší, co mohlo Ageiu a její fyzikální technologie potkat. Jejich systém PhysX se tak díky současným a budoucím GPU dostane mezi téměř všechny hráče, kteří by si nikdy kartu PhysX za 3 000 Kč nekoupili. Konkurence na tomto poli je nemalá, stojí za ní Intel, který před několika měsíci koupil konkurenční systém Havok. Pro hry a hráče je to rozhodně skvělé a nVidia v rámci programu TWIMTBP má velkou šanci udělat z PhysX fyziky běžnou věc, jakou jsme jí chtěli mít od počátku.