Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Cougar Cove, první modulární jádro Intelu, při spojení dvou navýší IPC o 40 %

>Jednotlivá jádra mají být vyvíjena s ohledem na větší důraz na jejich menší rozměry (vyšší
>denzitu). Uspořádána mají být po dvojicích, přičemž každá dvojice může sdílet určité hardwarové
>prostředky.

Niečo mi to pripomína
AMD reaguje: Bulldozer má 8 jader. Jak fungují, jsme dobře vysvětlili.
11. 11. 2015
https://diit.cz/clanek/amd-bulldozer-ma-8-jader

>Jádra Cougar Cove jsou zřejmě tím, o čem již v únoru mluvila redakce webu RedGamingTech
>(viz odkaz výše). Jednotlivá jádra mají být vyvíjena s ohledem na větší důraz na jejich menší
>rozměry (vyšší denzitu)

AMD Bulldozer má méně tranzistorů, ale ono je to vlastně úplně jedno
5. 12. 2011
https://diit.cz/clanek/amd-bulldozer-ma-mene-tranzistoru-ale-ono-je-to-v...

Mám taký pocit, že Cougra Cove = Royal Core
je AMD Bulldozer by Intel but 14 years leter

> projektu Royal Core iniciovaného za působení Jima Kellera v Intelu. Přinesou velký posun
>jednojádrového IPC a dorazit by mohla v roce 2025…

AMD Bulldozer konečně v prodeji jako šestnáctijádrový Opteron Interlagos
8. 9. 2011
https://diit.cz/clanek/amd-bulldozer-konecne-v-prodeji-jako-sestnactijad...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

samozrejme later nie later. Editovanie označil za robené bot-om

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

jo vypadá to jako původní návrh Buldozeru, který měl využívat spekulativní multithreading (Andy "Krazy" Glew)
https://groups.google.com/g/comp.arch/c/dZvMy_oLiwc

"True, there are differences, and I am sure more will become evident as
more Bulldozer information becomes public. For example, although I came
up with MCMT to make Willamette-style threading faster, I have always
wanted to put SpMT, Speculative Multithreading, on such a substrate.
SpMT has potential to speed up a single thread of execution, by
splitting it up into separate threads and running the separate threads
on different clusters, whereas Willamette-style hyperthreading, and
Bulldizer-style MCMT (apparently), only speed up workloads that have
existing independent threads. I still want to build SpMT. My work at
Wisconsin showed that SpMT on a Willamette substrate was constrained by
Willamette's poor threading microarchitecture, so naturally I had to
first create the best explicit threading microarchitecture I could, and
then run SpT on top of it."

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ta úvodní fotka je co si internet/AI myslí o spojení "cougar cove"?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

cougar = (informal) an older woman who seeks a sexual relationship with a much younger man

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Kdysi se dělal sociologický výzkum, který zjistil, že sex na pracovišti zvyšuje produktivitu práce. Lidi se prý do práce těší a to má pozitivní vliv.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

z krátkodobého hlediska určitě, z dlouhodobého určitě ne, protože pak se začnou řešit vztahy a trojúhelníky až n úhelníky a na konci se zjistí, že musí jít půlka kanceláře na kožní s kapavkou

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

..jeste pred tim nebo kratce potom se ta pulka rozhada..

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

a platí to aj pre manželské vzťahy(ktoré sú vždy aj intímne)?
Ak áno máme príklady

A.
Petra Špalková (* 21.2.1975 Brno)
Jejím manželem je herec Miloslav Tichý
https://cs.wikipedia.org/wiki/Petra_%C5%A0palkov%C3%A1

Miloslav Tichý se narodil 19. 2. 1985 v Mělníku.
https://www.divadlovceletne.cz/herec/miloslav-tichy/

B.
Tatiana Dyková, rozená Vilhelmová (* 13. 7. 1978 Praha)
Vojtěch Dyk (od 2019)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tatiana_Dykov%C3%A1

MgA. Vojtěch Dyk
Narození 23. 7. 1985
https://cs.wikipedia.org/wiki/Vojt%C4%9Bch_Dyk

C.
Adela Vinczeová rodená Banášová (* 12. 10. 1980, Bratislava)
Manžel Viktor Vincze (2017 – )
https://sk.wikipedia.org/wiki/Adela_Vinczeov%C3%A1

Viktor Vincze (* 27. 1. 1991, Galanta)
https://sk.wikipedia.org/wiki/Viktor_Vincze

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Já jsem ten průzkum nedělal, tak nemohu sloužit podrobnostmi. Taky je to už hrozně dávno, co jsem to někde četl. Osobně si myslím, že pro manželské páry tohle nebude stěžejní důvod, proč se těšit do práce. Já jsem ale spíš reagoval na tu metaforickou spolupráci dvou jader, potažmo úvodní obrázek u článku.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jasne. A ja som reagoval na jedno slovo vo Vašom príspevku

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ach jaj, ďaľšia architektúra, ktorá zaručene pošle AMD do zpětného zrcátka :-)
len klasicky nevyjde podľa plánu, ale aspoň o rok neskôr, nárast ipc bude 40% v jednom benchmarku, priemer bude tak 20% a frekvencie budú mať problém presiahnuť 5GHz.
Medzitým vo svete AMD... ...Zen5, povedzme že len 15% vyššie IPC a frekvencia len 2-3% vyššia a následne rovnaký postup pri Zen6... ...vo výsledku skutočný nárast o 40% v čase, keď intel papierovo predstaví svoj nový nedorobok, ktorý pohorí na windows scheduleri.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

To znamená, že Alder i Arrow laky jsou jen velké rozšíření letité core. To by pak vysvětlovalo tu energetickou neefektivitu, kdežto Zen 3 i Zen 5 už jsou ground-up redesigny. I tak je s podivem, co z toho u Intelu vyždímou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No "vyždímou", ale za akú cenu, resp. akú kopu tranzistorov navyše použijú oproti AMD a stým ide ruka v ruke aj spotreba a plocha čipu. A potom to zachraňujú cez E-core.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Take nic jineho prakticky nedelaji, uz davno meli predstavit neco noveho.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Co je to za pozici "technical marketing". AMD se zbavilo další mluvící hlavy alá Koduri.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

to jsem zvedavej jak dlouho vydrzi.. ty predchozi marketaci co intel pretah z amd tam nevydrzeli ani do vydani arc..

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tomu říkám odvaha - cpát se do dávno prozkoumané slepé uličky.

Pochopil jsem to tak, že jedenapůljádro se v testech bude tvářit jako jednojádro a z toho vzejde vysoký jednojádrový benchmarkový výkon (na kterém v té době už nebude prakticky záležet). To je rozdíl proti Bulldozeru, kde AMD vysloveně chtělo, aby bylo jedenapůljádro chápáno jako jádra dvě, čímž si zabíjelo výkon vícejádrový.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Těším se na dobu, kdy nebude záležet na jednojádrovém benchmarkovém výkonu!!!
(ať už je to cokoli)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jednojádrový výkon je stále potřeba, protože psát multivláknové složité operace je záležitost velmi úzké skupiny borců a evidentně víc jak 8 jader na hry v tomhle desetiletí nebude potřeba

nehledě na to, že pokud se navýší jednojádrový výkon tak se multivláknový výkon násobí, takže i 10% na 128 jádrovém epycu udělá hodně

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

„víc jak 8 jader na hry v tomhle desetiletí nebude potřeba“

Záleží, co si kdo představuje na slovy „nebude potřeba“. Když nějaký redaktor cosi podobného zmínil před pracovníky AMD, upozornili ho na konkrétní hry, které už nyní profitují z více než osmi jader s tím, že při vývoji nové generace procesorů tohle budou muset zohlednit.

„nehledě na to, že pokud se navýší jednojádrový výkon tak se multivláknový výkon násobí, takže i 10% na 128 jádrovém epycu udělá hodně“

To je ale v kontextu Cougar Cove špatné pochopení situace. Když budu mít osmijádrový Cougar Cove a aplikace poběží na čtyřech vláknech, tak budu mít 4× 140 % IPC jednoho jádra. Ale pokud budu mít aplikaci zvládající zatížit všech osm jader tak mám standardních 8× 100 % IPC a žádné zvýšení jednojádrového výkonu se neděje. Takže tato „fíčura“ nemá sama o sobě na vícejádrový výkon pozitivní vliv.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Až bude těch osm jader vytížených každé na víc než 80 %, tak se můžeme bavit o tom, jestli je „potřeba“ víc jader.

Benefitují. To, že nějaká hra odloží zátěž do dalších vláken, namísto šesti jader s 30–40% vytíží další čtyři jádra na 10–20 % a vypadne z toho navýšení framerate o 2 fps, z toho ještě nedělá nutnost, a ten profit je taky dost pochybný.

Red dead 2 takhle třeba „benefituje“ z 32 vláken, ale celkové vytížení je furt na 30 %.

https://www.youtube.com/watch?v=CSaNI_3sRQI

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nebál bych se vsadit, že takovéhle "benefitování" z 32 vláken je i energeticky a z hlediska lagů neefektivní. Naprosto nekonzistentní a chaotický bordel.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Vytížení jader je zcela absurdním měřítkem. Tím by měl být nárůst FPS, rychlost tahu protivníka v tahových strategiích atd. Tzn. zda dodatečná vlákna mají reálný přínos, nebo se jen točí ve spinlocích.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Když je jádro vytížené z dvaceti procent, může vesele taková vlákna zpracovávat tři.

Tím, že se ze dvou vláken vytěžujících jádro na čtyřicet procent rozhodí zátěž na dvě jádra s dvacetiprocentní zátěží, se vydělá nula nula prd.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nemusí být pravda. Když vlákno D na začátku vykreslování každého framu čeká na výsledek výpočtu vláken A,B a C tak jejich současné spuštění bude mít přínos oproti sériovému i když pak ta 3 vlákna spí až do dalšího framu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ja nevim jak u pocitacovych her, ale v obecne rovine paralelizace to co pises, neplati. Paralelni zpracovani neni jen o maximalnim zatizeni/utilizace, ale i o rychlosti, s jakou jsi schpen vlakno zpracovat. Jinak by ti stacil jeden 'nekoncny" single core.
Jinymi slovy neplati, ze vlakno, ktere ti dejme tomu zabura 33% prostredku jednoho jadra pri zpracovani, tak kdyz na to stejne jadro povesis dalsi 2 podobna vlakna (3x33%), tak vysledek bude (nemusi) stejny jako kdyz rozhodis kazde to vlakno na separatni jadro.
Samozrejme muzou nastat ruzne limitace i jinde, zalezi o jaky typ ulohy se jedna, atd.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

K tomu bych dodal, ze kdyz jadro bezi s mensim zatizenim, muze bezet na nizsi frekvenci a byt energeticky efektivnejsi....

Navic, ve chvili, kdy bude mit vetsina uzivatelu/hracu treba 16 jadro, tak hry masivne prejdou na 16 jader.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Navic, ve chvili, kdy bude mit vetsina uzivatelu/hracu treba 16 jadro, tak hry masivne prejdou na 16 jader."

Jasně, ono stačí jen říct či lusknout prstem a hned se z nativně sotva šestijádrového SW stane za pár let šestnáctijádrový. Kdyby to bylo tak jednoduché, tak to už dávno máme, protože po ničem jiném AMD/Intel netouží.

Osmijádro v PS4 tady bude za chvíli kulatých deset let a stejně je těch her co umí dobře využít 8jádro, jako šafránu. Něco jako 60 fps na čtyřjádru a aspoň 110 fps na architektonicky a frekvenčně stejném osmijádru je hodně vzácné.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby si to AMD pralo, tak by prestali konecne delat ctyrjadra. Protoze dokud je delaji, tak s nimi musi vyrobci her pocitat. A udelat soft, ktery pojede snesitelne na ctyrjadre a je soucasne schopen plne vyuzit 16 jader je drina. Proto se voli kompromis a hry se delaji tak, aby vyuzily 6-8 jader a aby fungovaly i na ctyrjadru.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tohle není moc pravda, protože
1. udělat paralelizaci dobře je velký problém i pro největší harcovníky
2. udělat paralelizaci u něčeho jako je hra je ještě větší problém
3. paralelizace neškáluje s vyšším počtem jader lineárně a dochází k degradaci výkonu

takže když sečteme všechny tři body dohromady dostáváme u her neřešitelný problém, který nezmizí ani za 5 let, pokud to nevyřeší za člověka ai
a amd přestalo dělat čtyřjádra v desktopu od zen3, když nepočítáme APU

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Samozrejme to nejaky cas (nekolik let) zabere.... Nekdo asi musi upravit enginy, producenti se naucit engin efektivne pouzivat a hodit na trh nove hry s danym enginem.

Zen3 je tu asi dva roky, vyvoj enginu bude trvat nekolik let, vyvoj hry take.... Takze je to beh na dlouhou trat.

Plus cele se to take musi vyplatit. A asi to musi byt schopne nejak bezet i na konzolich. Treba i starsich.

Jakmile bude hromadne k dispozici vice CPU vykonu, hry to nejspise nejak vyuziji.... Drive, ci pozdeji.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tohle mi nemusis vykladat, ja se tim zivim (ne v hrach, ale ve vedeckych/prumyslovych aplikacich). V kanclu jedne firmy se kterou spolupracuji visi papir s napisem "must be this tall to write multithreaded code" umisteny chytre 1cm vyse nez je vyska nejvyssiho zijiciho cloveka ;-) ).

Jde mi spise o to, ze takhle se o to ani nikdo nebude pokouset.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

PS4 sice ma 10 let osmijadro, ale kolik jader mela donedavna velka cast pocitacu? I ctyri jadra byla docela bomba. Nez prisel Zen.....

Stare programy samozrejme nikdo na 16 jader neprepise, nic takoveho jsem netvrdil. Ale nove programy to postupne budou schopne vyuzit. Na horizontu rekneme osmi, deseti let.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenže to 8jádro 8C/8T v PS4 mělo výkon jako 4jádro v PC, takže nikdo a nic nebránilo, aby se nativně osmijádrové enginy chrlily už s příchodem PS4. Jenže se to nestalo, protože je to těžké. V desktopu by to Phenom II X4/X6 a Intel 4C/8T zvládly.

Předpovídání vývoje v IT na víc jak 5 let dopředu nechám kartářkám.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak s blizicim se nastupem kvantovych pocitacu je delsi predpoved opravdu vestenim.

Ale jinak? Uz desitky let plati, ze vykon stoupa, rekneme, desetinasobne za deset let. Hnidopisi reknou, ze je to jeste o neco vice, ale deset za deset se dobre pamatuje a dobre umocnuje. Stonasobek za dvacet a tisicinasobek za tricet.

Kdyz si vezmes, jake informace jsou o novych architekturach dostupne, tak se da odhadnout, co bude za par let....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Není to zas tak dávno, co někteří vykřikovali, že dvě jádra jsou pro hry až až. Pak to byla 4, dneska 8 :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak by to fungovalo ve chvíli, kdy by ta zátěž byla ideálně rozložená na všechna vlákna. Obvykle je tam ale jedno dvě jádra skoro nadoraz, a zbytek se fláká, takže velmi pravděpodobně čekají na to jedno vlákno, a mezitím můžou vyřídit oba thready na jednom jádru a není nutné to rozkládat na dvě.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ještě třeba vermintide 1-2 a darktide mají možnost nastavit si počet threadů, které bude hra využívat, ale nevypadá to, že by z toho nějak benefitovala

https://www.dsogaming.com/pc-performance-analyses/warhammer-40k-darktide...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takže 4RU (8jadro) cougar cove je v podstatě nástupce aktuálního 4jadra s HT.

Ale už teď tak nějak hádám že Intel bude marketovat 4RU jako 8 jader a tudíž core i5 místo core i3

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledem ke znalostem BFU může klidně marketovat 8x Atom jako i7 a projde mu to. Stejně než tohle uvedou...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Problem je ale v tom, ze vsetky pocitace nekoncia ako herne masiny.

Paralelizovatelne algoritmy nie je zas tak velky problem pisat, len sa to musi spravit, pokial clovek nepouzije nieco ako MPI, tak to nejde automaticky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podľa toho, čo je napísané, tak sa to bude dynamicky meniť- chvíľu sa to bude správať ako dvojjadro so zdieľanou časťou = typ Bulldozer a chvíľu ako jednojadro s vyšším IPC.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jestli si dobře vzpomínám, tak Buldozer fungoval dvoujádrově s výjimkou výpočtů v pohyblivé řádové čárce, kde se choval jako jednojádro.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

nie, Bulldoyer sa správalako dvojjadro, ale FPU bola zdieľaná medzi jadrami a tak sa na FPU občas muselo čakať...

Edit:
Tu:
>Uspořádána mají být po dvojicích, přičemž každá dvojice může sdílet určité hardwarové prostředky.

Pri Bulldozeri bola zdieľaným prostriedkom len FPU

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zajímavé řešení které by snad nemělo dělat schedulerum trable jelikož se to virtuálně může tvářit identicky jako hyperthreading.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No, ale pokud to neporesi sheduler, tak to bude muset poresit aplikace. Kdyz bude aplikace potrebovat velky jednojadrovy vykon, tak si bude muset nejak zajistit, aby ta dvoujadra bezela jen jako jedno jadro. Tedy, aby se tam nenacpalo dalsi vlakno nez to jedno jedine.
A bude muset nejak umravnit sheduler, aby to vlakno svevolne neprehodil nekam jinam. Asi to pujde pres afinity a tak, ale tim padem to bude na aplikaci, sam sheduler to bez nejakych vyznamnych uprav asi nevyresi.....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když to bude scheduler vidět stejně jako hyperthreading tak kde je problém? Však ten už využívat umí dost dlouho a když je aplikace co chce výkon single thread tak prostě preferuje běh na tom "plnotučném" vláknu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aplikace to muze dat na plnotucne jadro a vyuzivat 140% single vykonu. A kdyz sheduler, nebo jina aplikace hodi vlakno na druhe jadro, tak co? Single vykon klesne na 100% (tedy zhruba o tretinu) a u realtime aplikace nastane problem. Nespocita se vcas, co se melo spocitat.....

U klasickeho HT nedojde k tak podstatnemu poklesu ST vykonu, i kdyz se sheduler "sekne" a zatizi nevhodne i virtualni jadro.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Virtuální HT vlákna nemají ani poloviční výkon těch reálných.

Proto se procesy přiřazují nejdříve těm reálným a až když jsou všechna reálná zabraná tak se jde na virtuální

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No ale to je jedno. Podivej se kolik vlaken bezi ve Windows i kdyz nic nebezi.... A pokud jsem to pochopil dobre, tak jakmile je na druhe pulce dvojcete nejake vlakno, tak jednovlaknovy vykon prve pulky klesne o cca 30%.

To je ten problem. Alespon tedy pro realtimovou aplikaci, ktera potrebuje pres tech 100%. I kdyby potrebovala jen 101%, tak pokud vykon klesne na 100%, tak je vyrazny, ale vyrazny problem...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jaký problém? Chceš snad tvrdit že když na nějakém CPU jádře běží proces a to jádro se najednou třeba kvůli power limitu podtaktuje o jakoukoliv hodnotu tak se ten proces zasekne nebo.. ??
Tohle se totiž normálně děje.. problém to není.. Procesy běžící společně doopravdy nejsou synchronizovány dle taktu či výkonu jader která jsou jim přidělena jelikož na to se absolutně nedá spoléhat.

Doporučuji přečíst toto: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https:...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proces se nezasekne, ale pokud se nespocita vcas tak je u realtime procesu problem. Proste se v urcenem case nestihne spocitat, co melo byt spocitano. A kdyz se to nestihne, tak je problem.... Treba u audia vypadne zvuk, coz je neprijatelne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Třeba se někdy v budoucnu dočkáme, že OS hodí CPU "seznam" vláken, včetně priorit a tak a CPU s tím něco rozumného udělá. A konečně bude klid od Windows scheduleru :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Heh, máme zpátky CMT! :D Třeba to tentokrát vyjde.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Už v těch jezerech, jeskyních, jádrech a architekturách mám takovej guláš že mě z toho nikdo nerozmotá.
Ještě když to 2x změní, nakonec zruší a člověk by to už vypustil z hlavy a oni po půl roce ohlásí náhradu s novým jménem .....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Díky tomu je čistá prostota Zenu více, než jen symbolická... :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Myslis treba takovou tu prostotu, ze ZEN 2 procesory maji ciselne oznaceni zacinajici trojkou (ale ne vsechny, treba 3200G je ZEN+), ctyrkou, petkou (tady se michaji s ZEN3) i sedmickou (fakt takove existuji, treba https://www.amd.com/en/product/12196 ; tady se michaji s ZEN4 a ZEN3), takze se v tom jen prase vyzna ? :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No jo. Dědictví minulosti.
"Naštěstí" někomu už došlo, že je v tom názvoxloví "guláš" a tak se rozhodl zavést nové značení.

Takž místo toho, abychom řešili jakou generaci jader mají řady 2000, 3000, 4000, 5000, 6000, ...
Budeme řešit co za živočicha se skrývá pod názvem 7940 a 7945

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Njn, ty APU to trochu kazí... :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No, rozdil mezi Intelem a AMD je, ze AMD drive menilo ciselnou radu, pokud se neco zmenilo, kdezto Intel meni ciselnou radu (generaci) i kdyz se lautr nic nezmeni.... Vlastne ano, zmeni se krabicka, nebo alespon logo. A hned maji novy produkt....

Je fakt, ze znaceni AMD zacinalo byt dost nelogicke a clovek se musel podivat, co ze je to vlastne za jadro.... Ted je to systematicke, ale ne zrovna jednoduche. Ne, ze by to bylo zas tak slozite, ale clovek to musi trochu vstrebat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zkomplikovali to pro mobilní procesory, protože potřebovali větší výběr, což nedokázali změnou jedné číslice v názvu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neřekl bych, i AMD v tom má slušný bordel, co ty jejich horské hřebeny, jména významných osob, nebo Italských měst.
A to nemluvím o jménech jader a CCD
https://en.wikichip.org/wiki/amd/microarchitectures/zen_3#Codenames

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Krátce po vydání se objeví díry a problémy a po záplatách o těch 40% IPC zase přijdou. Tuhle písničku už hráli.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Trefa s foto, že cougar lol

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.