CRYENGINE V přichází, Crytek zavádí dobrovolné poplatky za užití
CRYENGINE V přitom pokročil o další kus vpřed. Z těch v současnosti nepřetřásanějších věcí přináší vylepšenou podporu systémů virtuální reality PlayStation VR, OSVR, HTC Vive a Oculus Rift, dále samozřejmě také DirectX 12, pokročilejší volumetrický systém mraků (zejména s ohledem na vzhled mraků ve VR), nový částicový systém (téměř plně běžící na GPU a s vylepšenými efekty kapalin).
Dále tvůrci vylepšili podporu zvukového middleware, přidali nový launcher a grafické prostředí a také podporu programovacího jazyka C#. Všechny jistě potěší také přepracovaný renderer, díky kterému hry poběží významně rychleji již na stávajícím hardwaru. A z hlediska podpory je tu CRYENGINE Answers, dedikovaný kanál, kde komunita může sdílet otázky a odpovědi. Součástí enginu je také CRYENGINE Marketplace, kde lze získávat obsah nejen z Crytek knihovny, ale také věci jako materiály, zvuky, 3D objekty vytvořené komunitou či dalšími dodavateli.
Tím hlavním pro potenciální zájemce o víc než domácí zkoušení, je platební licenční systém. CRYENGINE V je k dispozici obecně všem s platebním modelem „Pay What You Want“, tedy „zaplať kolik chceš“. Crytek nehovoří o žádné minimální částce ani o nějakých minimálních procentních odvodech když se rozhodnete svoji hru prodávat. Kolik firmě za použití enginu zaplatíte, je prostě jen na vás, navíc vám Crytek dává možnost alokovat až 70 % částky do nového firemního fondu Indie Development Fund, což je grantový program, skrze nějž bude Crytek přímo podporovat slibné indie projekty po celém světě.