Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Crysis (DX10), důležité vysvětlení k testům

GeForce GTX 680, logo na kartě
Konečně si můžeme „odfajfkovat“ 40nm proces TSMC jako (jak se tak hezky česky v ČR říká) „obsolete“. I Nvidia dnes uvádí na trh svoji první 28nm grafickou kartu. Otázkou, kterou si jistě kladete je to, jestli se jí také povedlo tak vyladit své 28nm TSMC čipy jako firmě AMD…

Důležité!

Než se pustíme do herních testů, musíme těm z vás, kteří ještě nečetli architektonický článek, sdělit jednu věc: GeForce GTX 680 se sama adaptivně přizpůsobuje situaci. Několikrát za vteřinu vyhodnocuje své parametry a za běhu se průběžně sama overclockuje. Ačkoli tedy výchozím taktem GPU je 1 GHz, v průměru karta běhá na cca 1,05 GHz. Náš konkrétní kus se však drtivou většinu doby držel na hodnotě taktu GPU 1,11 GHz. Normálně bychom tedy měli říci, že všechna následující měření jsou měřeními OC verze, ale není tomu tak. Toto je transparentní (v GPU-Z viditelné) a Nvidií veřejně proklamované chování karty a proto tedy následující měření berte jako měření standardní karty, byť se mohou od jiné karty mírně, opravdu velmi mírně lišit (v závislosti na podmínky té konkrétní testovací mašiny v té konkrétní redakci či domácnosti).

Totéž se týká i adaptivního Vsync, který zase umí ze svého principu nasekat problémy při měření spotřeby a hlučnosti, ale to se nás netýká, protože kvůli měření fps samozřejmě měříme s vypnutým Vsync. Důrazně vám ale doporučujeme přečíst si rozbor architektury, protože to je svého druhu blueprint pro všechna budoucí GPU od Nvidie a je dobré ty skutečnosti znát.

To co na několika místech v našich grafech zahlédnete jako "OC", je měření karty se zvednutým taktem GPU o +140 MHz, zvýšeným limitem TDP na 105 % a pamětmi přetaktovanými na 6,2 GHz. Naše OC měření tedy neprobíhala při (nad)standardních výchozích ~1,11 GHz GPU, ale při ~1,25 GHz GPU. Uff, nějak se nám ty testy komplikují, kde jsou doby, kdy člověk na 3Dfx Voodoo 2 naměřil tři hry ve dvou rozlišeních a spotřebu nikdo neřešil :-).

Crysis
GeForce GTX 680, Crysis 2560×1440
GeForce GTX 680, Crysis 1920×1200
Zdroje: 

undefined

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Test GeForce GTX 680: 28 nanobotů od zelených Borgů z Kalifornie

Úterý, 27 Březen 2012 - 09:12 | viperman | praveze aj DD pisal ze 680-ka je vyborna karta...
Pondělí, 26 Březen 2012 - 14:45 | BeeJay | Osvětli mi, prosím, co jsi tím zmateným...
Pondělí, 26 Březen 2012 - 11:42 | garat | Asi by si sa mal pozriet na statistky predaja TOP...
Pondělí, 26 Březen 2012 - 11:06 | BeeJay | Nebo prostě jenom nVidia zjistila, že systém...
Pondělí, 26 Březen 2012 - 10:54 | BeeJay | Mnoho slov o ničem. Kdyby v praxi fungovalo, co s...
Neděle, 25 Březen 2012 - 21:27 | Pety | 2x rychlejší? A pak ses probudil a měl ruku v...
Sobota, 24 Březen 2012 - 21:04 | spc | akurat citam tu diskuziu, a uz mi dvihaju tlak...
Sobota, 24 Březen 2012 - 20:47 | spc | porovnanie: http://img686.imageshack.us/img686/...
Sobota, 24 Březen 2012 - 20:38 | spc | popravde tvoj Dell bol v roku 2008 uplne `prva...
Sobota, 24 Březen 2012 - 20:14 | spc | problem VSETKYCH monitorov s rozlisenim 2600x1600...

Zobrazit diskusi