Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Cyberpunk 2077 bude čistě DirectX12, jiná API nebudou na PC podporována

DirectX 11 se může chystat na zasloužený odpočinek. Že již není potřeba, se pokusí dokázat jedna z nejočekávanějších her letošního roku, Cyberpunk 2077…

Vedoucí grafický programátor CD Projekt RED, Marcin Gollent, v rozhovoru oznámil, že Cyberpunk 2077 nebude v rámci PC platformy podporovat jiné API než DirectX 12. Za tímto rozhodnutím stojí dva důvody. Prvním je, že autoři zvolili API, které bude fungovat jako na současné i budou generaci herních konzolí, tak v desktopu. Druhý spočívá v důrazu na raytracing, takže DirectX 12 podporující DXR - v současnosti řekněme „nejmultiplatformnější“ řešení pro raytracing - byla logická volba.

Pokud se na situaci podíváme z druhé strany, je vlastně s podivem, proč tento přístup není dávno standardem. DirectX 12 není žádnou novinkou, je tu s námi již pět let a přesto stále většina her podporuje (i) DirectX 11. Důvodem mohou být dva limitující prvky. Prvním bylo počáteční rozhodnutí ponechat DirectX 12 jako Windows 10-exkluzivní záležitost, která přiměje uživatel k upgradu operačního systému. To nejspíš nefungovalo, jak si Microsoft představoval, protože většina hráčů po léta zůstala na Windows 7 absenci DirectX 12 navzdory. Nakonec Microsoft vyměknul a DirectX 12 pro Windows 7 připravil (tato implementace bude Cyberpunk 2077 stačit).

Druhý důvod mohl spočívat v rozšíření grafického hardwaru Nvidie, kterému - v generaci Kepler vůbec a v generaci Maxwell téměř - nešlo. API, které umožňovalo efektivněji nakládat s potenciálem grafického jádra i s procesorovým výkonem, bylo na těchto generacích podporováno spíše formálně a u řady her jeho využití znamenalo výkonnostní propad oproti DirectX 11. Situace se začala lepšit s generací Pascal a k propadům obvykle nedochází u novějších Volta / Turing, ale starší architektury byly natolik rozšířené, že je vývojáři her nechtěli ignorovat.

Cyberpunk 2077 tak bude jednou z prvních vlaštovek, kterou bude pohánět čistě DirectX 12. Majitelé staršího hardwaru, kterému DirectX 12 příliš nejde, mohou buďto upgradovat na nějaký novější, nebo zavzpomínat, proč volili hardware, kterému nová generace standardního API pro Windows příliš nešla.

Zdroje: 

Diskuse ke článku Cyberpunk 2077 bude čistě DirectX12, jiná API nebudou na PC podporována

Středa, 8 Červenec 2020 - 23:26 | shipo | "z druhé strany, je vlastně s podivem, proč...
Středa, 8 Červenec 2020 - 17:58 | PPK | Pletes si pojmy a dojmy. Vulkan je alternativa...
Středa, 8 Červenec 2020 - 13:22 | ehee | Nepochopeni textu bylo asi nadbytkem piv ;)...
Středa, 8 Červenec 2020 - 12:27 | Zog Zogothowics | Extrémně naivní názor. Možnost na někoho tlačit...
Středa, 8 Červenec 2020 - 06:30 | ajne | Sony býval pojem a leader v technologiích...první...
Středa, 8 Červenec 2020 - 00:46 | Mali | Porad jen kdyby. Mozna by sis mohl zkusit to co...
Středa, 8 Červenec 2020 - 00:45 | Mali | Porad nechapes. I kdyby ta portovatelnost byla...
Úterý, 7 Červenec 2020 - 19:17 | RedMaX | Cyberpunk 2077 pouze s DirectX12. Souhlas, CD...
Úterý, 7 Červenec 2020 - 18:44 | Kazaxx | To znám. Já si koupil uchatka sice za pár (500 Kč...
Úterý, 7 Červenec 2020 - 18:37 | PaulCZ | Poslední odstavec je vtipnej, ono to je právě...

Zobrazit diskusi