Další odklad Intel XeSS: Nevyjde ani na jaře, posouvá se na léto
Technologii XeSS představil Intel v loňském roce. To ještě nenaznačoval žádné termíny vydání, což se však změnilo letos v lednu. Na CES totiž byly ohlášeny hry, které budou XeSS podporovat „od vydání“ (viz např. Gamerant nebo Shacknews). První takovou měl být Death Stranding Director's Cut pro PC, který byl později ohlášen na 30. března - stejné datum jako vydání grafik Ark pro notebooky.
Jak to dopadlo s grafickými kartami, není asi potřeba příliš připomínat a blamáž s (ne)dostupností hardwaru tehdy poněkud přehlušila fiasko s XeSS: Ještě 30. března měly některé weby informaci, že XeSS v Death Stranding podporované je a teprve po jejím zveřejnění byla dodatečně dementovaná.
- Intel porušil další slib, opět avizoval ovladače, které nevydal
- Intel: Desktop Arc ve druhém kvartálu vydáme. Jen OEM, jen v Číně a jen low-end
Zdá se, že příslib Intelu ohledně XeSS podporovaného od vydání hry nevyjde ani v dalším případě, hře Dolmen. Nedávno zmínil jeden z jejích vývojářů, že s Intelem úzce spolupracují na podpoře XeSS chystané k uvedení hry dne 20. května. Krátce před vydáním hry však z plánů sešlo a stejně jako v případě Death Stranding je podpora XeSS odložena na léto.
V této souvislosti stojí za zmínku i informace z konce března, která přišla ještě v době, kdy se očekávalo vydání XeSS společně PC verzí Death Stranding Director's Cut. Navzdory tomu, že Karthik Vaidyanathan z Intelu v srpnu 2021 mluvil o podpoře XeSS na hardwaru AMD (min. RDNA 2 a novější) a Nvidie (min. Turing a novější), předcházela vydání Death Stranding Director's Cut informace, že v ní XeSS bude podporováno výlučně na hardwaru Intelu (nakonec však nedošlo ani na ten).