Direct3D 11 pro Linux nejdřív v létě 2016, spíše později
Nechám na vás, jestli si zde raději představíte „až“, nebo „už“. Já osobně volím formulaci, že CodeWeavers chtějí přinést podporu Direct3D 11 pro ne-Windowsové systémy už v příštím roce.
Zpráva přichází v době, kdy firma vydala čerstvou verzi CrossOver 15, která jak plyne z výše uvedeného, je stále převážně ve znamení Direct3D 9.x. Na Direct3D 11 se ve firmě usilovně pracuje, ale práce jsou větší než bylo původní očekávání a tak je novým termínem druhý kvartál roku 2016. V té době se dozvíme buď u dokončení prací, nebo (buďme optimisté), že je projekt téměř hotov.
Direct3D 11 představují z hlediska hraní windowsových her na Linuxu stěžejní věc, neboť cokoli novější než DirectX 9.x je ve Wine spíše experimentální nehotová věc. DirectX 11 se přitom objevily již v roce 2008, jako součást testovací verze dokončovaných Windows 7. Už teď tedy můžeme říci, že bez o ohledu na to, jestli CodeWavers (či kdokoli jiný) přinesou podporou Direct3D 11 v roce příštím či později, podpora je opožděná o mnoho let a s ohledem na existenci DirectX 12 ujíždí linuxovému světu vlak i nadále. Změnu možná přinesou nová API, kde DirectX 12 přišly de facto až po jiných (v čele s AMD Mantle, dnes spíše známém jako OpenGL Vulkan).