DirectX 10 nebude s podporou fyziky
V květnu jsme se zmínili o možnosti, že by se v DirectX rozhraní mohlo časem objevit rozhraní pro počítání fyziky, které je zatím označováno jako „Direct Physics“. Nemá však smysl ho očekávat příliš brzy, tedy s blížícím se DirectX 10, které bude součástí Windows Vista. Důvodem je prostý fakt, že Microsoft má už se samotnou Vistou a jeho novým grafickým rozhraním dost problémů na to, aby tam ještě zabudovával podporu pro fyziku. Na její podpoře začnou v Redmondu aktivněji pracovat až v momentě, kdy se jim uvolní vývojáři právě z nejnovějšího operačního systému. Může se i stát, že se časem objeví novější verze DirectX 10 (podobně jako bylo několik verzí DirectX 9), která by podporu fyziky přidala.
Pokud jde o počítání fyziky na počítačích, tak nemůžeme vynechat také firmu Aegia, která již má na trhu svůj fyzikální akcelerátor PhysX. Ta přiznala, že také s Microsoftem jedná ohledně podpory v DirectX, ale ať se ten nakonec rozhodne vybrat kterýkoliv přístup a jakékoliv API, budou se prý tomu schopni přizpůsobit vydáním nových ovladačů.