DirectX 12 Ultimate sjednocuje API pro Xbox Series X a desktop
V případě Windows 10 budou DirectX 12 Ultimate součástí chystané aktualizace, v případě herních konzolí Xbox Series X bude jejich součástí od vydání ve čtvrtém kvartálu.
D3D_FEATURE_LEVEL_12_2 bude vyžadovat DXR (DirectX Raytracing) 1.1, VRS (Variable Rate Shading), Mesh Shader a Sampler Feedback. DirectX Raytracing 1.1 je v rámci DirectX novou generací, kterou Microsoft podle vlastních slov vyvinul ve spolupráci s AMD pro účely herní konzole Xbox.
„Microsoft and AMD worked closely on the development of the DirectX 12 Ultimate feature set to ensure a great experience with AMD RDNA 2 architecture“ – Bryan Langley, Graphics Group Program Manager, Microsoft |
Podle vyjádření Nvidie se i ona na tomto standardu podílela a její GeForce RTX s ním bude kompatibilní.
AMD potvrdila plnou podporu DirectX 12 Ultimate i na desktopové verzi architektury RDNA2, s plnou podporou počítá i Nvidia. Dostupnost pro Windows 10 a podpora na straně her jsou poněkud předčasná témata - ač se možná ve hrách něčeho dočkáme již letos, širší podporu lze očekávat až ve spojitosti portů konzolových her ve světě PC.