Eyefinity třetí generace: složte si plochu z různých LCD
I když by se nabízelo použití termínu „Eyefinity 3.0“, v doposud dostupných materiálech se neobjevil, takže zatím zůstaneme u neformální „třetí generace“. První přinesla možnost práce či her na 3-6 monitorech, druhá doplnila nové režimy a kombinace jako například 5×1 (v portrétní orientaci):
V obou případech ale (ve 3D / hrách) musely být všechny panely co do rozlišení totožné. S třetí generací již ne. Klidně můžete LCD 1920×1200 obklopit dvěma panely o 1600×1200, nebo použít panely, jejichž horizontální i vertikální rozlišení i proporce jsou zcela odlišné.
Pak si samozřejmě musíte vybrat, zda preferujete plné vykrytí jejich plochy s tím, že obraz na hranách nebude navazovat (fill mode), nebo bude navazovat, ale na menších displejích bude část chybět (expand mode), nebo bude navazovat, nic chybět nebude, ale část plochy většího displeje zůstane nevyužitá (fit mode).
Pokud mají všechna LCD stejné vertikální rozlišení a proporce, pak tuto otázku nemusíte řešit - plocha se využije kompletně a obsah bude u okrajů navazovat. U nestejně velkých displejů dostane uživatel na výběr, zda obsah zarovná podle horního okraje, spodního okraje nebo vycentruje.
Nová verze Eyefinity bude aktivována prostřednictvím ovladače Catalyst 14.6. Podle informací webu VideoCardz máme jeho vydání čekat dnes (27. května). Krom multimonitorové podpory přinese výkonnostní optimalizace pro Watch_Dogs (25-28 % navíc, škálování v CrossFire až na 99 %), Thief a chystanou novinku Murdered Soul Suspect. Podpora API Mantle se dočká rozšíření i pro notebooky s technologií Enduro: Na Radeonu HD 8970M použití Mantle přinese až 21 % výkonu navíc v Battlefield 4 a až 274 % výkonu navíc v technologickém demu StarSwarm.