Far Cry 5 přináší podporu pro FreeSync 2 HDR
Přestože je HDR možné v případě her, které jej podporují, využívat i bez specifické podpory pro FreeSync, přináší podpora na míru jednu zásadní výhodu. Zatímco v běžné situaci odesílá grafická karta obraz monitoru a až ten, respektive jeho elektronika, provádí finální proces zvaný tone-mapping, v případě FreeSync 2 HDR je situace odlišná. Grafická karta krom standardního zpracování HDR obrazu provede i tone-mapping a obraz posílá monitoru z tohoto hlediska hotový.
Výhoda spočívá v nižších latencích. Zatímco pomalý čip monitoru provádí tone-mapping až desítky milisekund, o které se prodlouží odezvy, v případě provedení tohoto kroku v rámci grafické karty je zpracování o řád rychlejší a odezva se zbytečně neprodlužuje.
AMD nedávno zavedla označení FreeSync 2 HDR, které mohou používat výrobci monitorů a televizí na svých produktech, pokud splňují požadavky stanovené AMD. Ty se mírně zvyšují oproti původnímu FreeSync 2, například je namísto certifikace HDR400 vyžadována HDR600. Tu v praxi patrně nabízejí všechny dosud ohlášené FreeSync 2 HDR monitory, takže by všechny měly být také kompatibilní s podporou ve FarCry 5.
Zajímavostí k zamyšlení zůstávají monitory, u kterých výrobci podporují FreeSync, podporují HDR, ale nepodporují všechny požadavky pro FreeSync 2 HDR. Příkladem může být Philips 436M6VBPAB, 4k monitor s pokrytím BT. 709: 100 %; DCI-P3: 97,6 %, barevným gamutem NTSC 119 %. sRGB 145 %, certifikací DisplayHDR1000 a UHDA, jasem až 1 000 cd/m² a kontrastem 4000:1, případně s funkcí SmartContrast až 50 000 000:1. Zádrhel je v tom, že použitý panel či elektronika nepodporují rozsah obnovovacích frekvencí vyšší než (40)48-60 Hz, což nestačí pro funkci LFC podmiňující podporu FreeSync 2. U takových lze očekávat, že podpora nižších latencí aplikována nebude.