FSR 4 INT8 „Performance“ nabízí lepší obraz než XeSS / FSR 3.1 „Quality“
Měsíce se proslýchá, že AMD pracuje na variantě FSR 4 přizpůsobené Radeonů RX 7000, tedy architektuře RDNA 3. Ta nedisponuje nativní podporou formátu FP8, na kterém FSR 4 stojí, a tak AMD zvolila jako alternativu INT8, který je sice o něco méně přesný, ale stále použitelný.
Testy YouTube kanálu Hardware Unboxed nyní ukázaly, že FSR 4 INT8 je sice v některých scénách o něco méně precizní než standardní FSR 4, podle autora testu však dosahuje jasně lepší vizuální stránky a stabilnějšího obrazu než FSR 3.1 nebo XeSS (s využitím instrukcí DP4a), které jsou v současnosti na Radeonech RX 7000 dostupné (samozřejmě, pokud je hra podporuje). FSR 4 INT8 je tedy kvalitativním upgradem oproti dosavadním alternativám, byť může mít vyšší výkonnostní nároky.
I z pohledu výkon / kvalita se ale jeví jako v průměru výhodnější řešení, neboť jej autor zkoušel porovnat i s XeSS v režimu Ultra Quality, při kterém algoritmus pracuje s vyšším vstupním rozlišením než FSR 4. I toto srovnání ale vycházelo kvalitativně lépe pro FSR 4, navzdory (přinejhorším) stejným výsledným FPS na Radeonu RX 6750 (RDNA 2).
FSR4 INT8 Performance dosahuje lepších nebo přinejhorším stejných FPS jako XeSS DP4a Ultra Quality, přitom nabízí vizuálně lepší výsledek (Hardware Unboxed)
FSR 4 INT8 tedy oproti standardnímu FSR 4 přináší mírnou kvalitativní degradaci, ale ta je natolik nízká, že je výsledná kvalita nad alternativami, které pro daný hardware byly doposud dostupné. Větším zádrhelem bude výkonnostní přínos, zejména na kartách architektury RDNA 2, které mají poloviční aritmetický výkon na CU oproti dalším generacím (RDNA 3 a novější).
přínos FSR4 Performance | Radeon RX 9070 XT (RDNA 4, FP8, 4K) | Radeon RX 7900 XT (RDNA 3, INT8, 4K) | Radeon RX 6750 XT (RDNA 2, INT8, 1440P) |
---|---|---|---|
Horizon Zero Dawn R. | +43 % | +20 % | +12 % |
Marvel's Spider-Man 2 | +55 % | +29 % | +25 % |
The Last Of Us Part I | +59 % | +46 % | +31 % |
Ratchet & Clank: RA | +82 % | +83 % | +27 % |
průměr | +60 % | +45 % | +24 % |
Tam totiž výkonnostní přínos nejrychlejšího režimu Performance dosahuje v testovaných hrách pouze 12-31 %, takže je téměř poloviční oproti situaci na RDNA 3. Pokud RDNA 4 INT8 na RDNA 2 k dosažení plynulých FPS nestačí, je potřeba se vrátit ke starším generacím FSR nebo XeSS.
Diskuse ke článku FSR 4 INT8 „Performance“ nabízí lepší obraz než XeSS / FSR 3.1 „Quality“