AMD: FSR (FidelityFX Super Resolution) chceme vydat letos
V únoru dávala redakce webu Prohardware do souvislosti vydání přelomové verze ovladačů Radeon Software s možným vydáním technologie FidelityFX Super Resolution. Ta nakonec může být na ovladačích nezávislá, neboť její implementace by (jakožto prvek FidelityFX) měla proběhnout na straně hry, nikoli zapnutím tlačítkem v ovladačích. Pokud mezi ovladači a FidelityFX Super Resolution není souvislost, znamená to, že k jejímu zpřístupnění nemusí dojít v prvním pololetí, na kdy se nová generace ovladačů chystá.
Scott Herkelman, AMD
Něco takového naznačuje i oficiální vyjádření Scotta Herkelmana z AMD, který potvrdil (pouze), že by společnost ráda FSR (tuto zkratku použil) vydala v letošním roce. V přípravě je prý více alternativních řešení a zatím není rozhodnuto, které dostane přednost. Společnost by v tomto ohledu chtěla dát prostor vývojářům. Je si totiž vědoma, že řešení, které by mohlo být optimální z jejího pohledu, nemusí být ideální z hlediska herních vývojářů, což by ve výsledku mohlo znamenat méně než optimální rozšíření ve hrách.
Není proto definitivní ani zda bude algoritmus využívat strojového učení (Machine Learning) a rozhraní Microsoft DirectML, o kterém dříve některé zdroje hovořily.
AMD v současnosti pro dosažení detailnějšího obrazu při omezeném výkonu nabízí řešení CAS / RIS (první implementované na úrovni hry v rámci FidelityFX, druhé dostupné přes ovladače) a dále Radeon Boost, který staví na dynamické úpravě detailů - na architekturách GCN a RDNA prostřednictvím dynamického rozlišení a na architektuře RDNA 2 prostřednictvím technologie DirectX 12 Variable Rate Shading (VRS).