G-Sync má problémy s SLI, výkon klesá o 13-64 %
Po stížnostech uživatelů na toto téma se situaci rozhodla podívat redakce webu ExtremeTech. V pěti hrách v SLI porovnaných s vypnutým a zapnutým G-Sync byl totiž výkon s G-Sync o 13-64 % nižší:
ExtremeTech zjistil, že stížnosti uživatelů jsou oprávněné. Míra propadu FPS navíc podle testu ExtremeTech nezávisí jen na konkrétní hře, ale více či méně také na nastavení, rozlišení, detailech a mimo jiné i na tom, zda daná hra běží pod DirectX 11 nebo DirectX 12 (pokud přepnutí umožňuje):
Například v Deus Ex ve 4k dosahuje v DirectX 12 výkon zhruba 50 FPS a to bez ohledu na to, zda je G-Sync aktivní nebo ne. Pod DirectX 11 jsou ale FPS při tomto nastavení o zhruba 10 % nižší (tento graf ExtremeTech nezačíná v nule, takže rozdíl není až tak dramatický, jak by se na první pohled mohlo zdát).
Redakce webu TechPowerUp zjistila, že na diskusních fórech lze najít stížnosti popisující tento problém již poměrně dlouho (např. diskuze z roku 2016), takže nejspíš nejde o problém, který by vznikl v nějaké z aktuálních verzích ovladačů. Spíš to vypadá, že uživatelů, u kterých se sešlo SLI s G-Sync monitorem není mnoho - překvapivě. SLI, které již Nvidia poslední dvě generace nabízí jen u nejdražších karet, je už v podstatě čistě high-endovou záležitosti a stejně tak G-Sync monitory patří s ohledem na výši příplatku do high-endu. Přesto případná high-end konfigurace nemusí podávat výkonnostní výsledky, jaké by od ní mohl zákazník očekávat.
V tuto dobu není známé žádné konkrétní uživatelské řešení, kterým by se dal problém obejít. S ohledem na výši propadu v konkrétní hře lze doporučit buďto deaktivaci SLI nebo vypnutí G-Sync.