První obsáhlejší testy staví Titan Z 10-17 % pod Radeon R9 295 X2
Tu zveřejnil uživatel DGLee na diskusním fóru webu Beyond 3D (jde samozřejmě o neoficiální testy před vypršením NDA, takže nelze ověřit, zda jsou výsledky věrohodné - jsou však velmi podobné těm, které přišly minulý týden z Asie). Grafy obsahují celou řadu high-endových grafik včetně SLI a CrossFire konfigurací; jediná vada na kráse tkví v absenci Radeonu R9 295 X2. To ale není nepřekonatelný problém - jak víme z recenzí této duální karty, disponuje výkonem prakticky totožným s CrossFire dvou Radeonů R9 290X (v über modu) - plus mínus procento. Díky vodnímu chlazení totiž nedochází k zahřívání a jádra nemusejí snižovat taktovací frekvence, ale drží se většinou na ~1 GHz.
DGLee otestoval karty v 15 hrách, které běžně vídáme v oficiálních testech a zveřejnil souhrnné výsledky pro celou řadu rozlišení. S ohledem na tuto cenovou a výkonnostní relaci lze za relevantní považovat rozlišení jako 4K a 5K, na jejichž výsledky se podíváme:
Ve 4k rozlišení bez anti-aliasingu dosahuje Titan Z výkonu mezi SLI GeForce GTX 780 a SLI GTX 780 Ti. Oproti tomu CrossFire dvou Radeonů R9 290X (~R9 295 X2) podobně jako SLI dvojice GeForce GTX Titan Black drží zhruba 10% náskok. Po zapnutí anti-aliasingu se Radeon vzdaluje od Titan Z o 16%. Přejděme na 5K:
V 5120×2700 bez anti-aliasingu dosahuje SLI Titanu Black o 9 % vyššího skóre než duální Titan Z. Radeon přináší o 13 % výkonu navíc. Po zapnutí anti-aliasingu se rozestup prohlubuje, Radeon jde o 17 % výše.
Test dále obsahuje výsledky v menších i vyšších rozlišeních - především v Eyefinity. V nižších rozlišeních se v důsledku limitace procesorovým výkonem odstupy jednotlivých GPU zmenšují, v Eyefinity naopak stoupají - konkrétně při 7680×1600 s anti-aliasingem dosahuje Radeon 26% náskoku (pravděpodobně i díky vyššímu počtu ROP jednotek). Další výsledky najdete v odkazu uvedeném ve zdrojích.
Jen těžko lze předpokládat, že by se Nvidii mohlo podařit zvýšit výkon v 15 hrách o ~25 %, aby Radeon R9 295 X2 na plné čáře dotáhla i v Eyefinity; můžeme však připustit, že 10 %, která by stačila na dorovnání výkonu ve 4K, Nvidia někde „vyštrachá“. Tedy za předpokladu, že právě výkonnostní optimalizace jsou oním nedostatkem aktuálních driverů, na kterém softwarový tým usilovně pracuje.