Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

GeForce RTX 2080 a 2080 Ti neponesou plně aktivní jádra

Odhalení profesionálních Quader nastínilo, jak by mohly vypadat herní GeForce RTX. Rámcová podoba je dána hardware čipů, ale konkrétní specifikace budou ořezanější…

Řeč není jen o tradičním rozdílu v kapacitě paměti, která bývá u profesionálních řešení i několikanásobně vyšší.

GeForce RTX 2080

Podle informací z řady zdrojů dojde u obou vyšších herních modelů k omezení počtu funkčních jednotek. GeForce RTX 2080 oproti Quadro RTX 5000 sníží počet stream-procesorů ze 3072 na 2944, tedy o 128 a adekvátně tomu bude snížen počet texturovacích jednotek ze 192 na 184, tzn. o osm. Kapacita paměti se v souladu s očekáváním sníží z 16 GB na 8 GB, ale sběrnice i takty zůstanou beze změny, takže se zachová datová propustnost 448 GB/s.

 GeForce
RTX 2080
Quadro
RTX 5000
GeForce
RTX 2080 Ti
Quadro
RTX 6000
Quadro
RTX 8000
GPUTuring 104
?
Turing 102
18,6 mld. tr.
Plocha?754 mm²
Proces12 nm TSMC?
Frekv.~1700 MHz?~1500 MHz~1730 MHz
SPs2944307243524608
Tensor?384?576
TMUs184192272288
ROPs64648896
tens. Int4???500
tens. FP16???125
FP16???26
FP32???13
FP64????
RT?6 GR/s?10 GR/s
paměti8 GB
256bit
GDDR6
16 GB
256bit
GDDR6
11 GB
352bit
GDDR6
24 GB
384bit
GDDR6
48 GB
384bit
GDDR6
takt14 GHz14 GHz14 GHz14 GHz
dat. prop.448 GB/s448 GB/s616 GB/s672 GB/s
TDP2xx W?~250 W??
dob. cena?$2300?$6300 $10000

GeForce RTX 2080 Ti

Výraznější omezení se ve srovnání s top modelem Quadro RTX dočká top model GeForce RTX. Počet stream-procesorů má být omezen z 4608 na 4352, tedy o 256. Texturovacích jednotek pak bude o 16 méně; z 288 na 272. Zásahu se dočká i paměťové rozhraní a na něj vázané ROP, takže z 96 ROP zůstane 88 (8 se deaktivuje) a tomu odpovídajícím způsobem klesne šířka paměťové sběrnice ze 384bit na 352bit (o 32bit úsek). Tím se odpojí jeden GDDR6 čip, takže i kapacita klesne - v kombinaci s osazením čipů o poloviční kapacitě - z 24 GB na 11 GB. Datová propustnost se adekvátně tomu sníží z 672 GB/s na 616 GB/s.

Jádro Turing (Quadro RTX 6000 / 8000, GeForce RTX 1080 Ti)

Jaký vliv tyto úpravy budou mít na konkrétní herní výkon, se zatím nedá přesně odhadovat. Doposud nejsou jednotné názory ani na hrubé výkonnostní pozice jednotlivých modelů vůči aktuálním produktům. Nvidia sice avizovala, že Turing oproti nim přinese i nějaká vylepšení efektivity související s renderingem a rasterizací (neomezuje se tedy jen na výpočty a ray tracing), ale jakého rozsahu budou, zatím nikdo neví.

Zdroje: 

Diskuse ke článku GeForce RTX 2080 a 2080 Ti neponesou plně aktivní jádra

Pondělí, 20 Srpen 2018 - 19:45 | tombomino | Ceny maji byt podle prozatimnich spekulaci dost...
Pondělí, 20 Srpen 2018 - 12:48 | Redmarx | ok, dik.
Pondělí, 20 Srpen 2018 - 10:48 | xvasek | Tak si klikni na kapitolu 6.1, link přímo se...
Pondělí, 20 Srpen 2018 - 10:45 | xvasek | Stačí. Tady máš, co jde k čemu připojit: https://...
Pondělí, 20 Srpen 2018 - 10:38 | JirkaK | 2080ti lepsi nez titan v. To je snad jasne. 2080...
Pondělí, 20 Srpen 2018 - 10:34 | JirkaK | Pouzivam redukci dp-hdmi, pravdepodobne aktivni a...
Pondělí, 20 Srpen 2018 - 10:22 | Bady | 1080ti za 300 ecek? mozna za 2 - 3 roky.
Pondělí, 20 Srpen 2018 - 10:22 | Redmarx | Pamatuju se, ze jsem hoodne zvazoval, jestli si...
Pondělí, 20 Srpen 2018 - 10:19 | Grook cz | Ceny se zdaji byt vysoke, ale dokud neni znam...
Pondělí, 20 Srpen 2018 - 10:17 | Redmarx | ok, ale jestli mas pravdu ja zkouset radeji...

Zobrazit diskusi