Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

GPD: Grafika Lunar Lake nepřekonává Strix Point

Zdroj: Intel

Společnost GPD, výrobce mobilních zařízení, zveřejnila výkonnostní výsledek integrované grafiky procesoru Lunar Lake ve srovnání se Zen 5 APU Strix Point při stejném TDP…

Společnost GPD uvedla svůj nový mobilní systém Pocket 4, v souvislosti s nímž zveřejnila různé výkonnostní výsledky. Jeden z nich uvádí výkon v testu 3DMark - Time Spy a srovnává jej s Lunar Lake v podobě Core Ultra 7 268V, obojí při stejném TDP.

Pokud jde o Lunar Lake, uniklé výsledky již naznačily, že procesorový výkon nebude na úrovni APU Strix Point, ale spíše v rozmezí šesti- a osmijádrových modelů (před)minulé generace AMD, APU Phoenix. Integrovaný AI akcelerátor (NPU) má být přinejmenším papírově mírně pomalejší, ale velké naděje se vkládaly do integrované grafiky, v jejímž případě Intel nešetřil superlativy a její výkonnostní posun označil mimo jiné jako „masivní“.

S ohledem na ne zcela oslnivý procesorový výkon se právě do integrované grafiky, která měla o 50% překonávat řešení v Meteor Lake, vkládaly velké naděje. Podle čísel GPD ale nejspíš Strix Point ani v tomto ohledu nepřekoná. Výkon o ~6 % nižší by sice nebyl žádnou katastrofou, problémem však je, že je měřen ve 3DMarku, ve kterém Intel tradičně dosahuje podstatně lepších výsledků než ve hrách. Připomeňme, že již Meteor Lake, který měl podle prvních uniklých výsledků z 3DMarku i o 20%+ překonávat tehdejší Phoenix, byl nakonec v herních testech naopak Phoenixem překonán o 31 % a to ještě při nižší spotřebě.

Lze očekávat, že u Lunar Lake nebude rozpor takový a herní výkon bude po tři čtvrtě roce optimalizací grafických ovladačů o něco bližší výkonu ve 3DMarku - jen těžko by však mohl být lepší. Pro úplnost je vhodné dodat, že zatímco testovaný Strix Point je osazen pamětmi LPDDR5X-7500, Lunar Lake je vybaven rychlejšími LPDDR5X-8533.

Poslední aspekt, kterým by se Lunar Lake mohl blýsknout, je energetická efektivita. Procesorová dlaždice využívá 3nm proces TSMC. Spíše však než efektivita v zátěži (ta je již s ohledem na uniklé výsledky rámcově známá) to bude výdrž v běhu na baterii bez zátěže (idle).

Zdroje: 

Diskuse ke článku GPD: Grafika Lunar Lake nepřekonává Strix Point

Úterý, 13 Srpen 2024 - 19:21 | pg | Coincidence? I think not!
Úterý, 13 Srpen 2024 - 17:24 | satai | Zlepšení ve hrách malé, v aplikacích větší. Tak...
Úterý, 13 Srpen 2024 - 17:08 | Ladis | Právě že jo. Jen říkám, že to není tak jednoduché...
Úterý, 13 Srpen 2024 - 17:07 | Majklos | To se holt stává. Co s tím? Nepomerovat igpu na...
Úterý, 13 Srpen 2024 - 17:04 | marder | Aha, takze odvolavam co jsem privolala. Hura, na...
Úterý, 13 Srpen 2024 - 16:08 | Ladis | Jenže většina her nevyužívá moc CPU.
Úterý, 13 Srpen 2024 - 15:11 | Pajka | okey sry spletl jsem si 9700x s 9600x, protoze...
Úterý, 13 Srpen 2024 - 14:56 | Majklos | Může být, ale to srovnání je z gaming performance...
Úterý, 13 Srpen 2024 - 14:43 | Tom Buri | sorry, zase lzes.. jediny co tam rek o peti...
Úterý, 13 Srpen 2024 - 14:35 | Cikáda | Já tam čtu "up to".

Zobrazit diskusi