Half Life v hávu Unreal Engine 4 [video]
Po léta jsme drželi tradici a sledovali všechny možné (i - jak se taky jednou ukázalo - nemožné) informace o vydání Half Life 3. V loňském roce nakonec vyšlo najevo, že přes všechny drby Valve ani za zavřenými dveřmi na ničem nepracuje. Postupně totiž ze společnosti odešli všichni scénáristé, kteří se na předchozích dílech podíleli. Někteří z nich pak v rozhovorech uvedli, že skutečně scénáře napsané a společnosti předané nebyly (jak někteří nadšenci doufali). Padla i zmínka o tom, jak by se příběh třetího dílu vyvíjel, kdyby tedy vznikl…
- Half Life 3 nenapíšou původní autoři, poslední opustil Valve
- Příběh Half Life 3 by zůstal bez konce, říká jeho autor
Malou cenou útěchy ale příznivcům herní série může být projekt Lambda, jehož autor dokončuje přepracování Chapter 1 do moderního Unreal Engine 4. I když výsledek nemusí být každému po chuti (vzhled původního ztvárnění už zkrátka leckdo bere jako součást charakteru hry, který náhrada „matného“ vzhledu „lesklým“ kazí), vypadá velmi zajímavě.
Autor nejdříve zveřejnil video, poté ještě další screenshoty. Hodnocení celkového dojmu ponecháme na čtenářích, tisíc lidí, tisíc chutí. Snad jediné, co už jde za hranici subjektivity, je glow kolem zbraně. Taková záře by odpovídala spíš nasvícení pětisetwattovým halogenem než nasvícením slabou výbojkou ve vagonu metra.
To, ale nakonec i řadu jiných detailů, které někteří uživatelé kritizují (a jiní naopak chválí), může ještě autor změnit. Stávající verzi, respektive únorovou, která je prezentována na videu, totiž autor označuje za pre-alpha.