Havok 4.0 je na světě
Společnost Havok stojící za stejnojmenným fyzikálním engine nyní oznámila, že pouští do světa verzi 4.0. Ta obsahuje řadu nových vylepšení stávajících technologií, ale také rozšíření funkcionality. Stávající součásti balíku Havok Physics a Havok Animation jsou nově vylepšeny o blíže nespecifikované prvky, novinkou této verze pak jsou technologie Havok Behavior a Havox FX. Havok Behavior má na starosti simulaci chování postav (např. ve hře), umí mimo jiné spolupracovat s aplikacemi jako Maya, 3D Studio Max či Softimage XSI. Ve verzi 4.0 je také technologie HydraCore více optimalizována pro optimální distribuci svých výpočtů mezi jednotlivá procesorová jádra na víceprocesorových/vícejádrových CPU, což samozřejmě zahrnuje i Cell.
Havok FX nám není neznámý pojem. Má na starosti výpočty pomocí grafických procesorů ATI a nVidia. Vývojářům bude k dispozici SDK nejen pro „běžné systémy“, ale také pro Playstation 3 (což víme již hodně dlouho) a také 64bitové operační systémy společnosti Microsoft. Celý SDK je přitom velmi modulární a tudíž dle zástupců Havoku pro vývojáře snadno použitelný. Havok 4.0 se v prvních hrách objeví na přelomu podzimu/zimy tohoto roku.