Herní testy
Kapitoly článků
Testovací sestava
Nejprve bychom vám rádi představili hardware, na kterém se testovalo:
- Základní deska: ASUS A8N32-SLI Deluxe (BIOS 1009)
- Ovladače čipsetu: nVidia nForce4 ×16 verze 6.82
- Paměť: 2× 512 MB DDR-400 (časování 2,5-3-3-8)
- Grafická karta: PCI Express ATI Radeon X800 GT 256 MB DDR3 (PowerColor)
- Ovladače grafické karty: Catalyst 5.13
- Pevný disk: Western Digital WD740GD-00FLA0 (74,3GB 10 000otáčkový Serial ATA Raptor)
- Zvuková karta: Integrovaná na základní desce (AC97 kodek RealTek ALC850)
- Chladič na procesor: Gigabyte 3D Cooler-PRO s ruční regulací otáček
- Zdroj: 500W hliníkový EuroCase ATX-500JSP s 12cm větrákem
- Operační systém: Windows XP SP2 anglický
- Virtuální optická mechanika: Daemon Tools 4.00
Doom 3
Doom 3 byl vždy spouštěn dvakrát a měřil se až druhý čas, protože při prvním spuštění pracoval nejvíce disk. Další spuštění už mělo data většinou „nacachovaná“ v paměti, takže samotný test nebyl zdržován prací disku.
Doom 3 je hra, která těží hlavně z grafiky. V PC přítomný Radeon X800 GT dělal, co mohl, takže zde se síla procesoru příliš neukázala. Proto jsme zvolili také rozlišení 640 × 480 bodů, kde se ukázalo, že Doom 3 více než dvě jádra potřebuje spíše frekvenci. Ale hlavně pořádnou grafiku.
Half-Life 2
Half-Life 2 naopak dvě jádra využije. Rozdíl sice není nikterak markantní, ale je tu. Přetaktovaný FX-60 si tedy samozřejmě vedl nejlépe.
Unreal Tournament 2004
Unreal Tournament 2004 je z hlediska benchmarků pozoruhodná hra. Druhé jádro jakoby spíše překáželo. Ani přetaktovaný FX-60 na stejné frekvenci jako jednojádrový FX-57 nedosáhl na výsledky právě jednojádrového FX-57.
Far Cry
Hra Far Cry by ráda evidentně všechno nejlepší, tedy jak dvě jádra, tak i rychlost procesoru. A také grafiku.