Hráči přecházejí na Windows 10 rychleji než ostatní, 27 % již upgradovalo
Podíl Windows 10 na trhu (celkově) v současnosti dosahuje zhruba 8 %. Tedy alespoň podle aktuálních statistik NetMarketShare.com. U jiných zdrojů se dají dohledat i mírně odlišná čísla (někdy trochu nižší), ale pro ilustraci aktuálního (roz)šíření desítek nám toto číslo postačí. Trochu jinak vidí podíl nových Windows aktuální statistika Steamu:
Ta se samozřejmě zaměřuje na hráče, pro které budou desítky podstatně důležitějším operačním systémem než pro zbytek uživatelů: Důvodem je podpora DirectX 12, které umožní u kompatibilních her vyždímat z aktuálního hardwaru nějaký ten výkon navíc, případně zlepšit vizuální stránku (v některých případech bez negativního dopadu na výkon). I přesto, že zatím téměř žádné DirectX 12 hry dostupné nejsou, se herní komunita na jejich nástup připravuje velmi pečlivě: Sečteme-li 32- a 64bit verzi systému, zjistíme, že z uživatelů Steamu již na desítkách běží 27,42 %. Hráči tedy upgradují 3,5× intenzivněji než onen pověstný průměrný uživatel :-)
Všechny verze Windows 8(.1) přitom dávají dohromady sotva 20 % a na vyšší příčce už jsou jenom Windows 7 s celkovými 44,86 %. Je zřejmé, že hráči od DirectX 12 očekávají hodně a situaci vidí jinak než Valve, který nedávno poukázal na to, že bude výhodnější o něco málo déle počkat na Vulkan jakožto nástupce OpenGL, který po technické stránce nabídne zhruba totéž a přitom nebude uživatele tlačit do konkrétního operačního systému. O Vulkanu se ale zatím příliš nemluví (prvotní podpora v ovladačích Nvidie je spíše výjimkou), a tak v očích většiny uživatelů prozatím zůstává ve stínu Directů.