Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Ovladač Nvidie doplňuje podporu API Vulkan a architektur Pascal a Volta

Ovladač GeForce Driver 358.66 vypadá na přelomovou verzi - alespoň co do podpory nových architektur. Přináší prvotní kompatibilitu s Pascalem (který vyjde příští rok) a Voltou, Pascalovým nástupcem.

Ovladače GeForce driver 358.66, které jsou k dispozici pro Windows 10 (32bit i 64bit) prostřednictvím Windows Update, obsahují zajímavé informace. Zaznamenal je uživatel StefanG3D na diskusním fóru LaptopVideo2Go:

Pascal 
-D__CUDA_ARCH__=600
-D__CUDA_ARCH__=610
-D__CUDA_ARCH__=620
Volta
-D__CUDA_ARCH__=700

Krom podpory architektur přibyly i nové funkce a extenze pro OpenGL:

VK_EXT_KHR_device_swapchain
VK_EXT_KHR_swapchain

vkCreateInstance
vkEnumerateInstanceExtensionProperties
vkGetDeviceProcAddr
vkGetInstanceProcAddr
vkGetProcAddressNV

V podstatě se dozvídáme tři zajímavosti. První z nich je, že architektura Pascal existuje (nebo bude existovat) ve třech variantách. Může jít například o variantu pro primárně určenou pro herní GPU, variantu primárně určenou pro výpočetní karty a variantu určenou pro SoC Tegra. Stejně tak lze ale připustit, že rozdělení bude mírně odlišné - např. jako u Maxwellu, který existuje ve dvou technologicky odlišně vybavených generacích (první generace = GeForce GTX 750).

Druhou zajímavostí je prvotní podpora architektury Volta, která je zatím považována za poměrně vzdálenou - alespoň v oficiální roadmapě, která svět obletěla koncem září, je tato generace namalovaná do roku 2018.

Třetí a poslední sdělení, které nový ovladače prozradil, je prvotní podpora API Vulkan. OpenGL funkce a extenze obsahující písmena „vk“ se vztahují právě k němu. Řada se jich objevila také v knihovně „nv-vk32.dll“:

vkAcquireNextImageKHR 
vkCreateDevice
vkCreateSwapchainKHR
vkDestroySwapchainKHR
vkEnumerateDeviceExtensionProperties
vkGetDeviceProcAddr
vkGetPhysicalDeviceSurfaceSupportKHR
vkGetSurfaceFormatsKHR
vkGetSurfacePresentModesKHR
vkGetSurfacePropertiesKHR
vkGetSwapchainImagesKHR
vkQueuePresentKHR
vkCreateInstance
vkEnumerateInstanceExtensionProperties
vkGetPhysicalDeviceMemoryProperties
vkGetInstanceProcAddr
vkEnumeratePhysicalDevices
vkCreateImage
vkDestroyImage
vkAllocMemory
vkFreeMemory
vkBindImageMemory
vkGetImageMemoryRequirements
vkQueuePresentNV

Diskuse ke článku Ovladač Nvidie doplňuje podporu API Vulkan a architektur Pascal a Volta

Sobota, 7 Listopad 2015 - 10:10 | mattyy1hp | Nejsi sám. Když před týdnem vyšel Alien:...
Pátek, 6 Listopad 2015 - 18:55 | HKMaly | Nez Windows 7 prestanou fungovat, tak budou i na...
Pátek, 6 Listopad 2015 - 12:51 | gostihus | Možná teď budu za blázna za to, co napíšu, ale já...
Pátek, 6 Listopad 2015 - 12:45 | gostihus | Ahoj, jak jsem zmínil, stále používám Fedoru 21...
Pátek, 6 Listopad 2015 - 11:09 | lyon | Mam sice Debian stable, ale NV drivery si...
Pátek, 6 Listopad 2015 - 10:30 | 7R7 | Otázočka mimo témy, ako ti funguje tá grafika,...
Pátek, 6 Listopad 2015 - 09:19 | Marek Moravčík | To nie, ale ako štatistická vzorka sú hráči na...
Pátek, 6 Listopad 2015 - 09:06 | mikeczcom | oni všichni hrajou na steamu?
Čtvrtek, 5 Listopad 2015 - 22:31 | RedHawk | podla steamu je aktivnych 8,5-10,5 miliona hracov...
Čtvrtek, 5 Listopad 2015 - 22:23 | RedHawk | tak mě to až zaráží jak ta nabídka roste, protože...

Zobrazit diskusi