Hynix zdvojnásobí kapacity továren, nabídne je i místním zákazníkům
Hynix známe jako společnost vyvíjející a vyrábějící paměti ve smyslu paměťových čipů (nikoli tedy jen jako značku, která pouze pájí čipy na PCB, nalepí na ně barevný chladič a prodává pod vlastní značkou). Je tedy jednou ze tří firem v podobné pozici na globálním trhu. Dalšími jsou Samsung a Micron. Podobně jako tito jmenovaní stojí Hynix za řadou standardů, které prosadil nebo spoluprosadil. Z posledních, které našly skutečně široké uplatnění, lze jmenovat HBM vyvinutý ve spolupráci s AMD.
Park Jung-ho, nový co-CEO a místopředseda společnosti nyní začal připravovat poměrně rozsáhlou expanzi firemních aktivit. Její hlavní těžiště spočívá v plánu na zdvojnásobení výrobních kapacit. Uváděny jsou investice do 200mm výrobních linek, které by ovšem neměly být přístupné pouze samotné společnosti. Aktivity Hynixu mimo paměťový byznys činí pouze 2 % celkových firemních příjmů a do těchto 2 % spadá mimo jiné také výroba pro externí subjekty. Právě tu by Park Jung-ho chtěl rozšířit. Přestože není jasné, o kolik, pravděpodobně nepůjde o kosmetickou změnu, protože takovou by v kontextu segmentu zodpovědného za promile příjmů společnosti, nemělo smysl zdůrazňovat.
Nově zřízené výrobní kapacity by Hynix nabízel především domácím (tedy korejským) firmám, které nemají vlastní výrobní kapacity. Rozhodnutí může být i důsledkem globálního nedostatku kapacit na výrobu čipů pro automobily, který má významný negativní dopad na prodeje automobilů a v důsledku toho i ekonomickou situaci zemí, ve kterých má automobilový průmysl výraznější zastoupení.
Lze předpokládat, že plány Park Jung-ho nezůstanou jen na papíře; jde o osobu, která se velmi výrazně podílela na akvizici Hynixu společností SK Telecom, investicích Hynixu do Kioxia Corporation (Toshiba Memory Corporation) a devítimiliardové akvizici NAND / SSD divize Intelu.