Intel by rád vyráběl čipy i pro další firmy
„Existují určití zákazníci, kteří by pro nás mohli být zajímaví. A existují tací, kteří by pro nás zajímaví nebyli,“ řekl Stacy Smith během konference. „Kdyby přišli třeba z Apple nebo ze Sony a řekli ,chceme dělat produkt, kde by bylo Intel jádro a kolem bychom měli vlastní obvody,‘ tak bychom ani nemrkli. To by pro nás byl skvělý obchod. Ovšem kdyby řekli ,my tam nechcem Intel jádro, my bychom si to celé chtěli navrhnout sami,‘ tak to už bychom si to museli hodně rozmýšlet.“
Je zjevné, že Intel by rád tvořil více čipů s vlastní architekturou uvnitř a naopak by nerad pomáhal konkurenci (je asi jasné, že kdyby za ním přišli lidé z AMD a řekli „helejte, potřebovali bychom na 32nm procesoru udělat pár miliónů kusů ,Llano‘, protože náš dodavatel nestíhá,“ tak by s nimi nejspíše lidé od Intelu vyrazili už vchodovou branku, stejně tak by se zřejmě Intel nerad pouštěl do výroby čipů obsahujících ARM jádra.
Josh Newman (graphics marketing director, Intel) ukazuje křemíkovou desku s čipy „Sandy Bridge“
(v Mnichově vyfotil WIFT dne 7.12.2010, kopírování dovoleno)
Každopádně ze zprávy jsme nabyli dojmu, že Intel by takto rád přišel k další kompenzaci „nákladů na nezbytný pokrok“. Ono vybudovat továrny něco stojí, vyvíjet nové a lepší výrobní procesy za vás také nikdo nebude a s ohledem na skutečnost, že křivka nárůstu prodeje vlastních produktů nemůže být donekonečna lineární, je zjevné, že Intel hledá další zdroje příjmů.
On to naznačuje i sám Stacy Smith, když říká, že zvyšování kapacity výroby jde ruku v ruce s poptávkou trhu, což je taková věta hodná finančního ředitele, aby řekl „nene, všechno je v pořádku“ a přitom mu bylo jasné, že před tím vyslovil něco, co je v přímém rozporu s oním „pořádkem“ (kdyby bylo všechno v pořádku, nepotřebuje Intel shánět další zákazníky, protože jich má podle všeho tak akorát). Zcela nepřímo se z toho také dá vyvodit, že tah AMD – jemuž se Intel posmíval mezi prvními – prodat vlastní továrny jiné firmě možná nebyl až tak úplně od věci. AMD se soustředí na to, co potřebuje a nová firma (Globalfoundries) může v poklidu shánět zákazníků, kolik bude chtít.