Intel odmítl vyreklamovat nestabilní Core i9-14900K pro použití tekutého kovu
Přestože se o kauze Raptor-gate už tolik nemluví, reálně pokračuje dál, reklamací přibývá a žalob rovněž. Jen pro ilustraci: Alza uvádí následující reklamovanosti:
- Core i9-14900KS - 8,89 %
- Core i9-14900K - 4,86 %
- Core i9-14900KF - 4,71 %
- Core i9-13900KS - 9,87 %
- Core i9-13900K - 6,13 %
- Core i9-13900KF - 6,42 %
Web HKEPC zveřejnil zkušenost uživatele Bena Lau, který z důvodu nestability reklamoval své Core i9-14900K. Reklamace mu však byla zamítnut s odůvodněním, že použil tekutý kov. Ten podle reklamačního protokolu poškodil nápisy na IHS, které nesou i sériové číslo procesoru, v důsledku čehož nemohla být reklamace uznána.
Na webu Intelu lze najít stránku, která se k použití tekutého kovu vyjadřuje:
Uvádí zde prakticky totéž, tedy že tekutý kov může odstranit značení procesoru, která jsou potřebná při ověření produktu při reklamačním řízení. Povšimněte si, že stránka je datovaná 20. srpnem 2024 a nejde jen o datum aktualizace, ale pravděpodobně o datum vzniku samotné stránky (web archiv zálohu před tímto datem nemá). Intel tedy informace o možném neuznávání záruk v důsledku použití tekutého kovu zveřejnil teprve letos v létě, kdy již řadu měsíců běžela kauza Raptor-gate.
Ač samotné vysvětlení může znít logicky, v kontextu reality poněkud kulhá. Procesory Intelu 14. generace mají sériové číslo uvedené na IHS, kde jej může poškodit tekutý kov, ale také na PCB pouzdra, které by tekutý kov rozpustit neměl.
Jak situaci vidíte vy? Myslíte, že zamítnutí reklamace Intelem je oprávněné, nebo jste přesvědčeni, že značení je věcí výrobce a měl by si ho zařídit tak, aby vydrželo, co lze považovat za běžné použití?