Intel prodloužil záruku Core 13/14 o 2 roky, připustil prodeje oxidujících CPU
Prodloužení záruky o dva roky (tedy na pět let celkem) se týká desktopových procesorů 13. a 14. generace, které byly prodané v krabičce (box), nikoli tedy jako tray (na platu). Majitelé procesorů zakoupených v sestavách se mají obrátit na výrobce / prodejce sestavy (zda jim sdělí, že záruka byla prodloužena rovněž nebo ne, Intel neprozradil). Pokud se majiteli boxového procesoru 13. a 14. generace problém projeví po ukončení standardní záruky, mají jej řešit přímo s podporou Intelu.
Oficiální vyjádření o prodloužení záruky (Intel)
Prodloužení záruky lze považovat za první vstřícný krok k zákazníkům, který Intel učinil. Přichází však krátce poté, co americká právní kancelář Abington Cole + Ellery oznámila, že začala vyšetřování pádů a nestability 13. a 14. generace procesorů Intel Core s cílem naplnění žaloby za zákazníky Intelu. Nebudeme spekulovat, zda jde jen o souhru okolností, nebo snahu o vylepšení mediálního obrazu při hrozícím soudním sporu. Připomeňme, že ještě na samém konci července nechával Intel v rozhovoru pro The Verge dotaz na prodloužení záruky bez odpovědi („no comment“).
Pokud jde o oxidaci, která je samostatným problémem, tvrdil ještě nedávno Intel, že jde o problém vyřešený již loni na jaře a na stávající situaci se nepodílí. Nyní připustil, že o problému oxidace ví již od roku 2022, loni jej vyřešil na úrovni výroby, ale v distribuci dosud mohou být kusy procesorů tímto problémem postižené. Podle neoficiálních zdrojů (MLID) se má tato kauza týkat procesorů 13. generace (Raptor Lake) a dále Xeonů Sapphire Rapids. Připomeňme, že manažer Intelu Keyvan Asfarjani, který o řešení tohoto problému rozhodoval, na konci července po úniku informací na veřejnost odešel na penzi.