Intel by se chtěl na CES 2019 pochlubit grafickou kartou
Když Raja Koduri nastoupil do Intelu jako šéf nové grafické divize, objevila se ve výčtu úkolů a cílů, které si vytyčil, jedna zajímavá položka. Ta se týkala možnosti využití stávajícího IP Intelu pro vstup na trh grafických karet. Jinými slovy vzít architekturu, kterou již Intel má a prozkoumat, zda by na ní bylo možné postavit GPU „vydatelné“ v podobě samostatné grafické karty.
Právě tento záměr s největší pravděpodobností bude stát za snahou o předvedení grafické karty Intelu na CES 2019. Ten se bude konat od úterý 8. ledna do pátku 11. ledna v Las Vegas Valley, takže na dokončení plánu zbývá Intelu sedm měsíců a něco. To není mnoho, nicméně pokud má společnost k dispozici hotovou architekturu (jíž využívá v integrovaných grafikách), má zkušenosti s návrhy PCB / napájecích obvodů z Xeon Phi (což je de facto grafická karta, která se jen evolučně posunula negrafickým směrem), má k dispozici vlastní výrobní kapacity, které může využít, kdykoli si usmyslí, tak je skutečně možné, že něco v lednu předvede.
Intel Larrabee / Knights Ferry z roku 2011
Otázkou samozřejmě zůstává, do jaké míry to bude použitelné - ať už kvůli tomu, že stávající architektura nepočítala se škálovatelností do podoby velkých samostatných GPU, s ohledem na spěch zřejmě nebude využito nic lepšího než 14nm proces, který již příští rok bude lehce za zenitem a v neposlední řadě i s ohledem na ovladače, které jsou takové, jaké jsou. Intel se sice snaží v poslední době dávat najevo, že to myslí s podporou nových her vážně a snaží se, aby v době vydání hry byly na světě ovladače, které s ní již počítají (podobně jako u AMD a Nvidie), ale půl roku není zrovna dlouhá doba na dohnání restů za několik let.
Zkrátka a dobře - je možné, že Intel něco předvede, ale nepravděpodobné, že to během týdnů nebo měsíců pošle na trh, kde to sklidí úspěch. Je ale třeba nějak začít a dát o svých záměrech vědět, aby i herní vývojáři začali brát novou grafickou platformu vážně. Inu - proč ne.