iPhony nechtěně vytáčejí tísňovou linku, USA eviduje >1600 spojení
Loni v říjnu začali pracovníci center obsluhující tísňovou linku evidovat rostoucí počet příchozích hovorů, které podle volajících nebyly cílené. Tyto události mají společný jmenovatel, tzv. Apple service center. Přestože není zcela jisté, proč k těmto spojením dochází, právě souvislost s říjnem nabízí jedno možné vysvětlení.
Loni na podzim totiž Apple uvedl několik novinek, jmenovitě iPhone 8 (Plus) a následně iPhone X. Ty doprovázelo vydání nové verze operačního systému iOS doplněné o funkci zvanou Emergency SOS. Apple ji sice podporuje zpětně i na modelech sedmé řady a starších, ovšem tam je implementovaná trochu jinak. Podívejme se nejdříve na iPhone 8/X. Pokud uživatel stiskne postranní tlačítko a k tomu jedno z tlačítek hlasitosti, je mu nabídnut nouzový hovor, který může realizovat nebo odmítnout. Pokud ovšem tlačítka podrží déle, dojde na odpočet. Pokud jej aktivně nezastaví, naváže telefon spojení. Funkce je aktivní ve většině zemí, kde se telefon prodává.
iPhone 7 a starší s iOS11 tuto funkci umějí také; aktivovat ji ale uživatel musí opakovaným (pětinásobným) stisknutím postranního tlačítka. Poté uživatel dostane nabídku spojení, kterou musí potvrdit. Pouze pro Indii je implementace odlišná - stačí tři stisky a ke spojení dojde bez potřeby dalšího potvrzení.
Je tedy zřejmé, že přinejmenším v USA mohou za situací stát uživatelé modelů iPhone 8/X, které se automaticky spojí s operátorem jen při dostatečně dlouhém stisku dvou tlačítek. K tomu patrně může dojít i při nevhodném uložení mobilu v zavazadle, nebo pokud majitel půjčí telefon neinformovanému uživateli, případně pokud se k němu dostanou zvídavé malé děti a podobně. Američtí operátoři nouzových linek evidují od října přinejmenším 1600 nevyžádaných spojení z iPhonů. Apple oznámil, že situace prošetřuje.