Khronos Group vydala specifikaci WebCL 1.0 - OpenCL pro web
WebCL mělo trnitou cestu ke svému vzniku. Poprvé se o něm mluvilo před více než třemi roky, myšlenka na něj existovala v podstatě od počátků samotného OpenCL, kdy podobně jako s WebGL bylo jasné, že se svět pomalu, ale jistě, z významné části přesouvá od klasických aplikací do webu. Věci jako XMLhttpRequest/AJAX či HTML toto jen podpořily. WebCL je tedy zde.
Z hlediska principů fungování je WebCL 1.0 realizováno jako propojení JavaSriptu na OpenCL API, pro použití ve webových prohlížečích podporujících HTML5. Webové stránky tak od nynějška mohou kompilovat OpenCL kernely psané v jazyku C a spravovat dané paralelní úlohy vykonávané na GPU i CPU. Verze 1.0 WebCL je založena na OpenCL 1.1 Embedded Profile a může fungovat na libovolné implementaci běžného OpenCL 1.1 či OpenCL 1.2. Obsahuje v základu také podporu interoperability s WebGL.
Khronos Group také vyvinula a poskytuje WebCL validátor, což je open-source překladač OpenCL kernelů do WebCL. Skupina současně spustila OpenCL 2.0 Adopters Program. Na vzniku WebCL 1.0 pracovalo v rámci dané pracovní skupiny WebCL v Khronosu hned několik jeho významných členů: Adobe, AMD, Aptina, ARM, Google, Imagination Technologies, Mozilla, Intel, Nokia, NVIDIA, Opera Software, Samsung a Qualcomm. Jak plyne z jejich seznamu a z výše uvedeného, tak kromě obvyklých GPU jako AMD, Nvidia, Intel, funguje WebCL 1.0 stejně dobře i na ARMových SoC, která podporují OpenCL.
Na webu WebCL je k dispozici několik dem. Samsung kupříkaldu u svého udává pro srovnání výkon v JavaScript verzi dema 1 fps, zatímco WebCL verze jede rychlostí 87 až 116 fps. To vše na blíže nespecifikovaném počítači Mac.