Ladíme a zvyšujeme výkon v MSI Alpha 15, rychlejší RAM a CPU
Kapitoly článků
V této sekci se podíváme na výkon v Cinebenchi, renderování v Blenderu 2.82a a také ve SPECviewperf 13(tento test jsem vypustil, přetaktování zvedlo výkon maximálně o jeden bod u některých testů, nebo vůbec, výsledek byl tedy naprosto zanedbatelný), který obsahuje mnoho grafických programů a snaží se simulovat reálnou zátěž v programech jako je například maya. Nově jsem přidal i V-Ray, který umí testovat procesory a grafické karty s podporou CUDA, Radeony a Intely mají tedy smůlu.
Cinebench R15, R15E, R20
Cinebench je takovou klasikou na poli CPU benchmarků a tak jsem ho použil, používám starou verzi R15, komunitní R15 Extreme a také nový CB R20.
Blender 2.82a
Jako testovací scény posloužily ty, které jsou v Blender Benchmarku, pouze renderuji v nejnovější verzi, která má vylepšení pro rendering na procesorech, podporuje GeForce RTX a subjektivně mi přijde, že podporuje lépe Radeony generace Navi. Nicméně jsem zaznamenal zhoršení výkonu na generacích Vega a Polaris.
První scéna barbershop_interior pozlobí více Radeony s 4GB VRAM, protože test samotný si vezme lehce přes 4GB paměti a tak se cachuje do RAM, což je výrazně pomalejší. Karty s 5GB+ VRAM tímto problémem netrpí, ostatní testy se vejdou do VRAM bez potíží.
Přetaktování RAM pomohlo v Blenderu poměrně zajímavě, hlavně v první scéně, která vyžaduje lehce přes 4GB VRAM a protože RX 5500M má 4GB VRAM, nějaké množství se cachuje ze systémové RAM. Zde díky rychlejší RAM došlo ke zrychlení na úroveň Radeonu RX Vega 56 Mobile, což je velmi dobrý výsledek. V ostatních scénách byl výkon GPU stejný, většinou o 1-3 vteřiny rychlejší, takže mi to nepřišlo dostatečně zajímavé na přidání do grafu.
V-Ray benchmark
V-Ray benchmark má CPU a GPU test, přičemž pro GPU test je možné použít i CPU, testuji tedy každou komponentu zvlášť, ne dohromady. Radeony podporované nejsou, jelikož GPU část testu využívá pouze NVIDIA CUDA, nebo se počítá na CPU.