Linux používá stále jen 1% uživatelů Steamu. Proč?
Toto nelichotivé číslo plyne ze statistik samotného Steamu. Desktopovému hraní tak zkrátka vévodí platforma Windows, jako tomu bylo vždy (od doby, kdy přestal vévodit MS-DOS - případní příznivci Amiga OS/Workbenche prominou :-). Otázkou je, jestli je to skutečná korelace a výš to příliš nepůjde, nebo se s příchodem Steam Machines podaří Valve a jejím partnerům prolomit duopol Microsoft a Sony. První bitvu již prohrál, Xbox One i PS4 jsou na trhu a o Steam Machines zatím můžeme jen snít z fotografií.
Anebo buďme optimisté. Až to Valve ve velkém spustí a přijdou Steam Mašiny třeba s předinstalovanými Half-Life (včetně 2) a Portaly, lidé začnou kupovat a v tu chvíli stoupnou statistiky na Steamu v oblasti Linuxu. Prospěje to ale Linuxu samotnému? To bude záviset na tom, do jaké míry bude Steam OS vypadat jen jako launcher pro hry, nebo naopak jako plnohodnotný linuxový OS. Spíše věřím v to druhé, zatím je ale předčasné se tím zabývat, her portovaných na Linux je stále příliš málo a chybí drtivá většina AAA titulů.
Můj osobní názor je, že po stabilizaci situace (nejméně rok po uvedení Steam Machines ve velkém na trh) bude mít linuxový Steam ve statistikách 5% podíl.