MacBook ztrácí, prodeje loňského roku asi nedožene
To samozřejmě není zcela nemožné, jen vysoce nepravděpodobné. Problém spočívá především v prodejích v prvním a části druhého kvartálu; začátkem roku byl zájem obzvlášť nízký a dodávky komponent byly dočasně zcela zastavené. Ke zlepšení došlo v průběhu června v důsledku uvedení nových produktů.
Od poloviny roku prodeje rostou, ve třetím kvartálu (na základě odhadů z objednávek komponent) o 10-20 % a pozitivní výhled slibuje prognóza i na říjen. Ani to však zřejmě nebude stačit k dosažení 13,03 milionu kusů prodaných za minulý rok. První letošní půlrok má na kontě totiž pouze 5,3 milionu prodaných kusů. Aby došlo k dorovnání loňského roku, musel by Apple prodat ještě 7,73 milionů MacBooků - prodeje ale dosud vzrostly jen nanejvýš o dvě desítky procent, přičemž pro dosažení uvedeného čísla by musely stoupnout o téměř pět desítek.
Tento vývoj ukazuje, že platforma notebooku má léta největší slávy za sebou a je postupně vytěsňována tablety (a smartphony), které jsou pro řadového zákazníka dostačující (o vyšší mobilitě nemluvě).