Microsoft: „Hacknutí“ Kinectu je vlastně v pořádku, neb k němu nedošlo
Alex k situaci v pořadu uvedl: „Kinect vlastně ani nebyl hacknut. O 'hacknutí' by šlo, pokud by se někdo dostal k algoritmům na straně Xboxu a byl je schopen použít, což se nestalo. Nebo pokud by vložil nějaké zařízení mezi Kinect a Xbox, aby mohl 'cheatovat' – ani to se nestalo. Tomu říkáme 'hacknutí' a vynaložili jsme spoustu úsilí na to, aby k tomu nedošlo. K čemu došlo, je, že někdo napsal open source ovladač pro PC, aby mohl s Kinectem komunikovat přes USB – což není nijak chráněno (blokováno) 'by design' (od výroby, záměrně) – a mohl číst data ze senzorů.“
Moderátor později položil dotaz: „Takže vy v Microsoftu nemáte problém s tím, když uživatelé použijí open source ovladač?“, na což od Shannon Loftis dostal odpověď: „Jako 'experience creator' ('tvůrce zážitků'?) jsem byla velmi nadšená, když jsem viděla, jak jsou do toho lidé zapálení, že ani ne po týdnu od vypuštění na trh je začali tvořit (open source ovladače) a vymýšlet, k čemu Kinect použít.“. Alex Kipman k tomu dodal, že dříve či později bude Microsoft dále spolupracovat s akademickou půdou na dalších možnostech využití Kinectu a že už se na tom v podstatě v určité míře začalo před uvedením produktu na trh.
Poselství zprávy je tedy jasné: napsáním open source ovladače Kinectu pro PC se vůbec nic špatného nestalo.