Microsoft HoloDesk - další krok k simulátoru
Fotony sice zůstávají, jen silová pole zatím Microsoft ve svém arzenálu nemá, a tak je musel nahradit polopropustnou deskou (částečně postříbřená skleněná tabule). Jinak je systém postavený v podstatě na běžném hardwaru a softwaru, který má výrobce k dispozici.
Jak to tedy funguje: Zmíněná postříbřená deska slouží jako průhled i jako médium na projekci. Ruce (vložené pod deskou) jsou snímané zařízením Kinect a předměty, se kterými uživatel virutálně svýma rukama pracuje, jsou akcelerované pod rozhraním Direct 3D a promítané na samotnou desku. Aby odpovídaly poloze rukou, provádí zároveň systém snímání uživatelova obličeje a očí a podle nich vše synchronizuje.
Nemá smysl se pokoušet celý systém složitě popisovat, když jedno video vydá za tisíc slov - je sice patrné, že zařízení má ještě výrazné rezervy, ale jako celek funguje a především - je z valné části postavené na komerčně dostupných komponentách. Jak známe z minulosti, jakmile se začaly prosazovat technologické novinky z fáze výzkumu do praxe, nevyhrálo to nikdy technologicky nejlepší řešení, ale to, které bylo díky ceně a dostupnosti komponent schopné zaplavit trh.